THREE SHADOWS

threeshadows420Writer/Artist: Cyril Pedrosa
Translation: Edward Gauvin
First Second

Με πρότυπο τον μέγα διδάσκαλο Άρη Κώτση, αλλά και άλλους εκλεκτούς συνεργάτες στο Cοmicdom, κάνω και εγώ κάποια δειλά βήματα στο χώρο των indie comics. [sucking]Χωρίς να έχω την τεράστια εμπειρία των προαναφερθέντων συνεργατών[/sucking], θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω αυτά που ένιωσα διαβάζοντας αυτό το βιβλιαράκι.

Από όσα κατάφερα να βρω, αυτό είναι το πρώτο comic του Γάλλου Cyril Pedrosa. Ο εν λόγω κύριος, όμως, προέρχεται από το χώρο του animation και αυτό είναι αρκετά εμφανές στη δουλειά του.

Το ζευγάρι Louis και Lise ζουν μαζί με το γιο τους Joachim σε μία φάρμα στην εξοχή, μακριά από τον πολιτισμό. Το μέρος είναι ειδυλλιακό, όπως και η ζωή που ζει η οικογένεια. Τίποτα δε φαίνεται να μπορεί να διαταράξει την ηρεμία και την ευτυχία τους, έως ότου μία μέρα αρχίζουν και βλέπουν μακριά στον ορίζοντα τρεις σκοτεινούς καβαλάρηδες. Χωρίς να ξέρουν τι να κάνουν, η Lise, παρά τη θέληση του Louis, πηγαίνει στην πόλη να συμβουλευτεί μια γριά μάντισσα. Εκεί μαθαίνει ότι οι τρεις καβαλάρηδες έχουν έρθει να πάρουν το γιο τους, Joachim και ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για να τους σταματήσουν. Τότε είναι που ο πατέρας Louis θα πάρει την απόφαση να δραπετεύσει μαζί με το γιο του, με σκοπό να τον προστατέψει από τους καβαλάρηδες. Στην πορεία μαθαίνουμε για τις περιπέτειες πατέρα και γιου και τη σκευωρία εις βάρος του πατέρα, βλέπουμε τον Louis να αποφασίζει να θυσιάσει ένα κομμάτι του εαυτού του ώστε να σώσει τον Joachim και καταλήγουμε σε ένα καταπληκτικό φινάλε.

Σχεδιαστικά, το Three Shadows είναι πανέμορφο! Ο Pedrosa χρησιμοποιεί ποικίλες τεχνικές, ανάλογα με την περίσταση, για να περάσει στον αναγνώστη αυτό που θέλει. Με βάση μια αρκετά cartoony οπτική δημιουργεί, από γαλήνια και ευτυχισμένα στιγμιότυπα, μέχρι σκοτεινές και αγχωτικές καταδιώξεις. Το ύφος του σχεδίου αλλάζει, ανάλογα με τη βαρύτητα της στιγμής, διατηρώντας όμως πάντα μια ρευστότητα. Από ελαφριές εικόνες οικογενειακής γαλήνης μέχρι βαριές, με πολύ μελάνι, σκοτεινές στιγμές φόβου κατά τη διάρκεια της καταδίωξης. Από λεπτομερή, όσο το επιτρέπει η καριτουρίστικη διάθεση φυσικά, τοπία έως απολύτως αφαιρετικά καρέ, τα οποία χαρακτηρίζονται από ισχυρά συναισθήματα ή την έλλειψη αυτών. Η cartoony αισθητική εξυπηρετεί άψογα τον σκοπό του συγγραφέα, καθώς του δίνει τον απαιτούμενο “αέρα” και χώρο ώστε να χρησιμοποίησει τις διάφορες τεχνικές και να εκμεταλευτεί τις δυνατότητες του Μέσου, όσο περισσότερο γίνεται. Προσωπικά, μου άρεσε πάρα πολύ η αποχώρηση του πατέρα με το γιο, αφήνοντας τη μητέρα πίσω. Εκεί ο Pedrosa αφαιρεί κάθε λεπτομέρεια και χρησιμοποιεί βαριά μελάνια, για να μας δείξει τα αντίστοιχα βαριά συναισθήματα.

img_0005

Η ιστορία που μας αφηγείται ο Pedrosa είναι μια αλληγορία με ποικίλες προεκτάσεις. Εγώ είδα σε αυτή την ιστορία τον ισχυρό δεσμό της οικογένειας και το ως που μπορεί να φτάσει ο γονιός, ώστε να προστατέψει το παιδί του (το προφανές δηλαδή…:)), αλλά και γενικότερα τη θυσία που κάνει κάποιος, ώστε να προστατέψει ένα αγπημένο του πρόσωπο.. Φυσικά η ιστορία στέκεται θαυμάσια από μόνη της, χωρίς να χρειάζεται να αναζητήσει κανείς κρυμμένα μηνύματα. Πραγματικά, ένα αρκετά αξιόλογο comic, το οποίο διαβάζεται μονορούφι και εκτός από πληθώρα συναισθημάτων, μας δίνει και την ελπίδα ότι στο μέλλον θα δούμε αντίστοιχης ποιότητας δουλειές από τον Pedrosa.

img_0003