CANON FODDER
Writer: Mark Millar
Artist: Chris Weston
Τον τελευταίο καιρό, προσπαθώ να ξαναδιαβάσω πολλά παλιότερα και αγαπημένα μου comics. Έτσι, όταν βρήκα μπροστά μου μια επανέκδοση του CANON FODDER, μιας ιστορία που είχα διαβάσει πρώτη φορά το 1993, λίγο μόλις καιρό αφότου είχα πρωτοξεκινήσει να διαβάζω ξενόγλωσσα comics και έχοντας μόλις ανακαλύψει ξανα το 2000ΑD, δεν έχασα την ευκαιρία να την ξαναδιαβάσω και να γράψω δυο λογάκια για αυτή.
Βρισκόμαστε στο Νέο Λονδίνο του 2004. Λίγο καιρό πριν, είχε έρθει η Ώρα της Κρίσης. Οι νεκροί αναστήθηκαν και κυκλοφορούν στους δρόμους, περιμένοντας τη στιγμή… Και όμως… Ο Θεός δεν ήρθε ποτέ…
Ο πλυθυσμός της Γης φτάνει πλέον τα είκοσι δισεκατομμύρια και παντού επικρατεί χάος. Τέσσερις κληρικοί αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, για να σώσουν τον κόσμο από το χάος και την αθεΐα. Μετά από ένα φριχτό ατύχημα, μόνο ένας από την Priest Patrol θα επιβιώσει. Αυτός είναι ο Canon Fodder!
Μετά από ένα άκρως απρόσμενο συμβάν και ένα τηλεφώνημα, ο Canon θα πρέπει να ταξιδέψει μέχρι τις Πύλες του Παραδείσου, για να σταματήσει τον Sherlock Holmes, ο οποίος έχει πάει ήδη εκεί αποφασισμένος να σκοτώσει τον Θεό και να του πάρει τη θέση.
Την περίοδο που πρωτοεκδόθηκε το CANON FODDER, το 2000AD έδειχνε πως είχε συνέρθει πλήρως από την απώλεια μιας γενιάς δημιουργών που συμμετείχαν στην ανθολογία και είχε στο “οπλοστάσιο” του μια νέα γενιά, την οποία όμως σύντομα θα έχανε ολοκληρωτικά. Συγκεκριμένα, έχει ενδιαφέρον πως στο τεύχος του 2000AD που ο Canon Fodder κάνει την πρώτη του εμφάνιση, στα credits των άλλων ιστοριών υπάρχουν οι Peter Hogan, Garth Ennis και Grant Morrison.
Ο νεαρός (το 1993) Mark Millar, πολύ πριν γνωρίσει την αναγνώριση στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού (AUTHORITY, WANTED, CHOSEN, KICK-ASS), αλλά μετά από μια σειρά επιτυχημένων σειρών στο 2000AD (RED RAZORS, ROBO HUNTER, PURGATORY, MANIAC 5), γράφει μια way over the top ιστορία με έντονες επιρροές από JUDGE DREDD, το KILLING TIME (των John Smith και Chris Weston) και τo SILENCE OF THE LAMBS, αλλά και δανειζόμενος κάποιους χαρακτήρες από τις ιστορίες του Sherlock Holmes. Το σενάριο, αν και κάποιες φορές ελαφρώς βιαστικό και ασυνάρτητο, μοιάζει να βρίθει από έξυπνες extreme ιδέες, που δίνουν έναν υπερβολικό, αρκετά αστείο, αλλά και μεγαλειώδη τόνο.
Το artwork αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες για τις οποίες το εγχείρημα αυτό λειτουργεί. Υπεύθυνος για αυτό είναι ο Chris Weston (THE FILTH, THE TWELVE, FANTASTIC FOUR: FIRST FAMILY), ο οποίος, την εποχή εκείνη, θεωρείτο ήδη ένας από τους κλασικούς του 2000AD. Οι πάρα πολλές μικρές και μεγάλες λεπτομέρειες που δίνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις σελίδες, αλλά και η μεγαλοπρεπής και αξέχαστη εμφάνιση του Θεού, λίγο πριν την ολοκλήρωση της ιστορίας, αποτελούν απόδειξη της έμπνευσης του Weston. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα χρώματα, σε μια εποχή λίγο πριν την εισβολή των υπολογιστών στη δουλειά των περισσότερων comic artists.
Το CANON FODDER είναι μια ιστορία που λάτρεψα στην πρώτη ανάγνωση (και στα δεκάξι μου χρόνια). Κάτι παραπάνω από 17 χρόνια μετά (Ξαφνικά νιώθω πάρα πολύ μεγάλος…) σίγουρα δεν την βλέπω με τα ίδια μάτια, αλλά, επίσης σίγουρα, βρίσκω κάποια στοιχεία που με διασκεδάζουν ιδιαίτερα και κάποια σημεία που με εντυπωσιάζουν ακόμη.
Η ιστορία εκδόθηκε στα τεύχη 861-867 του 2000AD, ενώ σχετικά πρόσφατα επανεκδόθηκε συγκεντρωμένη, ως extra supplement, μαζί με το τευχος 278 του JUDGE DREDD MEGAZINE. Άλλη μια ιστορία του Canon Fodder εκδόθηκε στις σελίδες του 2000AD (στα τεύχη 980-987), με τον Chris Weston ξανά στο artwork, αλλά τον Kek-W υπεύθυνο για το σενάριο. Αυτή η δεύτερη περιπέτεια, με τίτλο DARK MATTER, ήταν σαφώς πιο συγκροτημένη και ολοκληρωμένη από την πρώτη, αλλά κάτι της έλειπε από τον φευγάτο, larger than life, χωρίς ιερό και όσιο, χαρακτήρα που είχε προσδώσει ο Mark Millar…