INTERVIEW CORNER #40: Chris Ryall
Ελληνικά
Το προσωπικό και δημιουργικό τέλμα στο οποίο βρίσκομαι τον τελευταίο καιρό (“Τι έχω κάνει στη ζωή μου; Ποια κληρονομιά θα αφήσω εγώ σε αυτόν τον κόσμο; Τι είναι αυτό που θέλω να κάνω και πώς θα καταφέρω να το κάνω;”) μου έχει προκαλέσει τεράστια κύματα συμπάθειας για ανθρώπους που έχουν καταφέρει να αλλάξουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία σύμφωνα με τα όνειρά τους και να κάνουν (ή να δημιουργούν) αυτό που πραγματικά αγαπούν. Αν κι έχω την εντύπωση ότι η σωστή λέξη δεν είναι “συμπάθεια”, αλλά “ζήλια”.
Ένας από τους ανθρώπους που ζήλεψα πρόσφατα, διαβάζοντας το βιογραφικό του, είναι ο καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, ο Chris Ryall. Ο Ryall, αυτή τη στιγμή, όχι μόνο γράφει comics, όπως ονειρευόταν από μικρός, αλλά είναι και Publisher και Editor-in-Chief σε μια από τις πλέον αναπτυσσόμενες εκδοτικές του χώρου, την IDW.
Σύμφωνα με το βιογραφικό που βρήκα στη Wikipedia, o Ryall υποστήριζε ότι είχε αποφασίσει να γίνει συγγραφέας από την ηλικία των 10. Ωστόσο, η αρχή της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας τον έφερε σε άλλες δουλειές, οι οποίες δεν τον ικανοποιούσαν δημιουργικά. Με επιμονή, όμως, και με τη γραφή του να μιλάει για αυτόν, ο Ryall γνώρισε τον Kevin Smith, ο οποίος του πρόσφερε τη θέση υπεύθυνου για το pop culture related site του, MoviePoopShoot.com. Και από εκεί και πέρα, ο μόνος δρόμος για τον Ryall οδηγούσε προς τα πάνω.
Η επιτυχία του site έφερε τον Ryall στη θέση του Editor-in-Chief της μικρής και indie τότε, IDW. Εκεί, παράλληλα με τα καθήκοντα της νέας του θέσης, ο Ryall πραγματοποίησε το όνειρό του και ξεκίνησε να γράφει comics – στην αρχή μεταφορές ταινιών, όπως οι SHAUN OF THE DEAD, TRANSFORMERS και BEOWULF, και αργότερα creator owned comics, όπως το ZOMBIES vs ROBOTS και οι (μέχρι σήμερα) αρκετές συνέχειες του.
Σήμερα, ο Ryall βρίσκεται και στη θέση του εκδότη της IDW και συνεχίζει να γράφει και comics. Επίσης, είναι επικεφαλής του πρώτου crossover event στην ιστορία της εκδοτικής, με τον τίτλο INFESTATION, στη διάρκεια του οποίου τα zombies του ZvR Universe έχουν δραπετεύσει στις σελίδες τίτλων όπως οι G.I.JOE και TRANSFORMERS. Επιπλέον, συνεχίζει το ZvR (αν και, δυστυχώς, χωρίς τον Ashley Wood στο σχέδιο) με δύο νέα mini series και ετοιμάζεται να δει τους ήρωες του πρώτου comic να μεταφέρονται στη μεγάλη οθόνη, καθώς η Sony Pictures και η εταιρεία παραγωγής του Michael Bay, απέκτησαν τα δικαιώματα μεταφοράς του ZOMBIES vs ROBOTS και βρίσκονται στα αρχικά στάδια παραγωγής μιας ταινίας που θα είναι αρκετά διαφορετική από το comic.
Έχουμε και λέμε, λοιπόν: έκανε το όνειρό του πραγματικότητα, είναι υπεύθυνος για περισσότερα projects απ’ όσα ονειρευόταν μικρός, έχει συνεργαστεί ουκ ολίγες φορές με τον Ashley Wood (προσωπικός μου αγαπημένος artist, για όσους δεν το γνωρίζουν) και θα βρίσκεται και στα βασικά credits μιας ταινίας, στην οποία τεράστια ρομπότ θα ανατινάζουν μαζικά, κεφάλια από zombies. Ελάτε τώρα, δε ζηλέψατε κι εσείς, έστω ελάχιστα;
Ο καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, λοιπόν, Chris Ryall, μας δίνει αρκετούς λόγους να τον ζηλέψουμε, στη συνέντευξη που ακολουθεί και στην οποία μας αποκαλύπτει όχι μόνο τα προσωπικά του σχέδια, αλλά και τα επόμενα projects της IDW:
Θυμάσαι σε ποιο σημείο της ζωής σου αποφάσισες ότι ήθελες να εργαστείς στην βιομηχανία των comics;
Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι εκείνη η στιγμή ήρθε όταν διάβασα το ORIGINS OF MARVEL COMICS, εκείνη την παλιά χαρτόδετη έκδοση που είχα όταν ήμουν παιδί. Ήταν επανέκδοση όλων εκείνων των παλιών τευχών του MARVEL COMICS και οι εισαγωγές που είχε γράψει ο Stan Lee έκαναν τα comics να φαίνονται λες και είναι το καλύτερο πράγμα στον κόσμο (που φυσικά και είναι). Αλλά τότε δεν ήταν ένα πραγματικό όνειρο. Τα comics κυκλοφορούσαν στην Νέα Υόρκη από τύπους όπως ο Lee, ο Ditko, o Kirby και άλλοι κι εγώ ήμουν ένας πιτσιρικάς στην Καλιφόρνια που λάτρευε όλα αυτά τα πράγματα, αλλά που ποτέ δεν πίστευε ότι θα υπήρχε τρόπος να κάνεις καριέρα σ’ αυτό το πεδίο. Ακόμη κι αργότερα, όταν δούλευα σαν κειμενογράφος και έγραφα σε ιστοσελίδες για comics, ποτέ δεν κυνήγησα την δουλειά στον τομέα των comics ως σοβαρή σταδιοδρομία. Αλλά μέσω μερικών ξεκάρφωτων και συμπτωματικών βημάτων, κατέληξα εδώ που βρίσκομαι τώρα κι έχουν ήδη περάσει σχεδόν επτά χρόνια. Δεν μπορώ να με φανταστώ να τα παρατάω τώρα.
Η καριέρα σου στη συγγραφή comics ξεκίνησε με μεταφορά σε comics licensed έργων όπως ταινίες (SHAUN OF THE DEAD, TRANSFORMERS, BEOWULF) πριν δημιουργήσεις τους δικούς σου χαρακτήρες. Ήταν η εμπειρία αυτή κάτι σαν σχολείο για την συγγραφική σου καριέρα;
Ναι, ήταν μία μεγάλη εμπειρία. Είχα γράψει σενάρια για comics και πιο πριν κι είχα ασχοληθεί λίγο από εδώ κι από κει, αλλά το SHAUN OF THE DEAD ήταν το πρώτο comic που είχε το όνομα μου στην έκδοση του. Ξέρω ότι σ’ εκείνα τα σενάρια έκανα κάποια λάθη που κάνουν οι αρχάριοι (όπως το να τοποθετώ σε ένα καρέ περισσότερες από μία δράσεις, τέτοια πράγματα), αλλά από αυτή την άποψη ήταν εποικοδομητικό. Επίσης, η προσαρμογή άλλων έργων σε comics ήταν μία μεγάλη εμπειρία σ’ ό,τι αφορά την εξοικονόμηση δράσης και διαλόγου στις σελίδες των comics.
Πέρα από συγγραφέας, είσαι επίσης ο Εκδότης και Editor-in-chief της IDW Publishing. Υπάρχουν κάποια άλλα comics (πέρα από τα δικά σου) στα οποία είσαι πραγματικά περήφανος που έχεις συνεισφέρει;
Κατά μία έννοια, σε ΟΛΑ τους. Είμαι ικανοποιημένος και περήφανος με οτιδήποτε έχουμε εκδώσει, ακόμη κι αυτά που αισθάνομαι ότι δεν είναι τόσο καλά όσο θα μπορούσαν να είναι. Ωστόσο, θα έλεγα ότι η δημιουργία του LOCKE & KEY με τους Joe Hill και Gabriel Rodriguez είναι κάτι για το οποίο είμαι εξολοκλήρου περήφανος. Πραγματικά λατρεύω αυτό το βιβλίο και σκέφτομαι ότι, όταν ολοκληρωθεί, θα θεωρηθεί ότι είναι της ίδιας κλάσης με βιβλία όπως το THE SANDMAN. Πρόκειται για ένα απλά θαυμάσιο συνδυασμό ιστορίας και σχεδίου και ο Joe με τον Gabriel λειτουργούν με ένα μοναδικό όραμα για το βιβλίο. Πέραν τούτου, είμαι ικανοποιημένος και περήφανος που έχω καλλιεργήσει μία καλή και μακροχρόνια επαγγελματική συνεργασία με τον John Byrne, όπως επίσης και την ανάπτυξη μίας φιλίας αλλά και ενός νέου project με τον Harlan Ellison. Επίσης, είμαι πολύ ικανοποιημένος που ανέλαβα τους τίτλους του ANGEL για περίπου μισή δεκαετία, ιδιαίτερα όσον αφορά τον ιστορία “season 6” του “After the Fall” μαζί με τους Josh Whedon , Brian Lynch και Franco Urru. Αυτά είναι κάποια πράγματα για τα οποία είμαι πολύ περήφανος μέχρι στιγμής, αλλά υπάρχουν και πολλά περισσότερα.
Καθώς μιλάμε, η IDW έχει μολυνθεί με zombies που πέρασαν από το σύμπαν του ZvR στις σελίδες των GHOSTBUSTERS, TRANSFORMERS και G.I.JOE. Μπορείς να μας πεις περισσότερα για το INFESTATION;
Η ιδέα γι’ αυτό τέθηκε γύρω στον ένα χρόνο πριν, αν και πριν ακόμη απ’ αυτή είχα δημιουργήσει αυτή την πύλη μεταξύ των διαστάσεων στο ZvR που σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω σε μετέπειτα περίπτωση, αν χρειαζόμασταν ποτέ ένα εύκολο σημείο εισόδου σε άλλο σύμπαν. Μπήκαμε, όμως, σε συνομιλίες για το πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα event που θα συνένωνε διάφορα πνευματικά κατοχυρωμένα έργα. Γνωρίζαμε εξαρχής ότι ποτέ δεν θα μπορούσαμε να περάσουμε τους χαρακτήρες αυτούς στους κόσμους των άλλων, αλλά ίσως υπήρχε ένας τρόπος να κάνουμε κάτι που έτσι κι αλλιώς θα συμπεριλάμβανε όλα αυτά τα έργα σε μία μεγάλη ιστορία. Οπότε, δουλέψαμε πάνω σε αυτή την ιδέα, τόσο στο γραφείο όσο και σε συζητήσεις με τους διάφορους κατόχους των δικαιωμάτων. Διαβάζω comics σχεδόν όλη μου τη ζωή, έχω δει πολλά crossover events και άλλες πιασάρικες ιστορίες, έτσι ώστε να έχω μία καλή αίσθηση του τι μπορεί να ταιριάζει και τι όχι τόσο καλά. Οπότε, ξοδέψαμε κάποιον χρόνο, προκειμένου να εντάξουμε το event αυτό στην πρώτη περίπτωση, κι όχι στη δεύτερη. Ελπίζω ότι είναι εντάξει.
Η IDW φιλοξενεί επίσης πολλές επανεκδόσεις με strips από παλιότερες δεκαετίες. Είσαι οπαδός των παλιών strips; Υπάρχουν κάποια άλλα που θα ήθελες πάρα πολύ να εκδώσεις μία μέρα;
Λατρεύω τα παλιά strips, και θεωρώ πως οι αρχειακές συλλογές των strips αυτών είναι και κάτι καλό μεν, αλλά και κάτι σημαντικό. Η δουλειά που έγινε σε αυτά τα strips ήταν πάρα πολύ καλή, πάρα πολύ αξιοσημείωτη, και δημιούργησε πάρα πολλές επιρροές για να χαθεί απλά με το πέρασμα του χρόνου. Έχουμε κάνει πολλές συλλογές που μου αρέσουν πολύ, όπως τα BLOOM COUNTY, DICK TRACY, TERRY AND THE PIRATES και τα παιδιά από την Fantagraphics κάνουν πολλές από τις υπόλοιπες, όπως τα PEANUTS. Άρα, όσο συνεχίζουμε να τις εκδίδουμε θα είμαι ικανοποιημένος.
Η σειρά ZvR θα επεκταθεί σε μία ακόμη μίνι σειρά με τίτλο UNDERCITY. Τι θα πραγματεύεται αυτή;
Είναι σχετικά με την Αναρπαγή, όπως επίσης και με την απελπισία. Η σειρά ξεκινάει μετά το INFESTATION, ο επάνω κόσμος έχει καταληφθεί από τα zombies, οπότε μία ομάδα επιζώντων κατευθύνεται κάτω από τη γη. Αυτό όπως είναι φυσικό καταλήγει σε όλων των ειδών τα λάθη, ενώ μεταξύ άλλων απειλών έχουμε και την πρώτη εμφάνιση κάποιων τρομακτικών ανθρώπων-τυφλοπόντικων. Αυτή η σειρά του ZvR έχει ένα πιο ευρύ ανθρώπινο cast απ’ ότι οι προηγούμενες που έχω κάνει, κι έχει πλάκα να κάνω κάτι που διαφέρει κάπως από τις προηγούμενες σειρές του ZvR.
Το ZOMBIES vs ROBOTS πρόκειται να γίνει ταινία από την Sony Pictures. Σε ποιο σημείο βρίσκεται η παραγωγή;
Μόλις επιλέχθηκε από την Sony Pictures για την εταιρία παραγωγής Platinum Dunes του Michael Bay. Το σενάριο έχει γραφτεί, αλλά, από εκεί και πέρα, η όλη διαδικασία θα πάρει το δρόμο της, πρώτα καταλήγοντας σε σκηνοθέτη, και μετά βλέποντας τι κάνουμε από εκεί και πέρα.
Η ταινία θα διαφέρει από το comic; Αν ναι, με ποιο τρόπο;
Σίγουρα θα διαφέρει και πιστεύω ότι πρέπει να διαφέρει. Εξάλλου η αρχική ιστορία του ZvR που είχα κάνει με το Ash Wood, τον σχεδιαστή, είχε μόνο ένα ανθρώπινο βρέφος και αυτό ήταν όλο. Φυσικά, αυτό δεν λειτουργεί τόσο καλά σε μία ταινία, ούτε προσφέρει και πολλά σ’ ό,τι αφορά τους ρόλους των ηθοποιών. Επίσης, μου αρέσει η ιδέα του να πάρει το ZvR universe διαφορετικές πορείες στα comics, στις ταινίες ή σε οποιαδήποτε άλλη μορφή κι αν κυκλοφορήσει. Αυτό σημαίνει ότι τα βιβλία θα λένε μία ιστορία, και η ταινία κατά πάσα πιθανότητα θα κάνει κάτι άλλο.
Μπορείς να μοιραστείς μαζί κάποια μελλοντικά projects, και προσωπικά δικά σου, αλλά και της IDW; Τι να αναμένουμε μέσα στους επόμενους μήνες;
Προσωπικά θα κυκλοφορήσω τη σειρά ZOMBIES vs ROBOTS: UNDERCITY τον Απρίλιο (4 τεύχη) κι έπειτα από ένα μήνα, ο συν-συγγραφέας Tom Waltz κι εγώ θα κάνουμε ένα spin-off του INFESTATION με τίτλο INFESTATION: OUTBREAK. Ο Tom κι εγώ θα κάνουμε το σενάριο και ο David Messina, σχεδιαστής του INFESTATION, θα αναλάβει το σχέδιο. Έχω επίσης την χαρά να επαναφέρω σε αυτό κάποιους χαρακτήρες από τη σειρά GROOMLAKE που είχα κάνει παλιότερα.
Σ’ ό,τι αφορά την IDW, θα κάνουμε μεγάλη προώθηση του GODZILLA που θα κυκλοφορήσουμε αργότερα μέσα στον μήνα, ενώ κάνουμε επίσης κάποιες πραγματικά μεγάλες και ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις σε κάποιες διοργανώσεις μέσα στον Μάρτιο και τον Απρίλιο. Κάνουμε επίσης και καινούργιες ιστορίες του ROCKETEER που θα περιλαμβάνουν νέες ιστορίες από κάποιους από τους καλύτερους δημιουργούς στα comics, καθώς κι ένα κάρο άλλα συναρπαστικά πράγματα. Θα δούμε και τι θα συμβεί με το πιλοτικό τηλεοπτικό επεισόδιο του LOCKE & KEY που μόλις φτιάξαμε, αλλά ελπίζω από καρδίας πως το επεισόδιο θα έχει καλή υποδοχή και θα προβληθεί αυτό το φθινόπωρο. Θα δούμε όμως πώς θα πάει. Στα επτά χρόνια που κάνω αυτή τη δουλειά, ποτέ δεν βαρέθηκα ούτε μία στιγμή. Κι ακόμη νιώθω πως είμαι ακόμη στο ζέσταμα.
[Μετάφραση: Αλέξανδρος Τσαντίλας]
English
The personal and creative quagmire in which I’m stuck for a while now (“What have I done with my life? What sort of legacy will I leave in this world? What is it that I want to do, and how do I get to do it?”) has caused me to feel huge waves of sympathy towards people who have managed to change their professional career according to their dreams and do (or create) what they love the most. Although I’ve got the impression that “sympathy” isn’t the right word for it. “Jealousy” would be more to the point.
One of the people I’ve recently come to envy by reading his summary is this week’s guest, Chris Ryall. Right now, Ryall doesn’t just write comic books, as he dreamed of doing since he was a child, but he’s also publisher and Editor-in-chief of IDW, one of the most prominent developing publishing houses in the industry.
According to his summary that I found in Wikipedia, Ryall states that he had decided to become a writer in the age of 10. The beginning of his professional career brought him at many works that weren’t creatively satisfying for him. But, being persistent and possessing a writing talent that speaks for itself, Ryall got to know Kevin Smith who offered him the administrator seat for his pop culture-related website, MoviePoopShoot.com. From there on, the only way for Ryall lead upwards.
The site’s success brought Ryall to the seat of Editor-in-chief of the then small and indie IDW. There, at the same time with handling the duties of his new position, Ryall fulfilled his dream and started writing comics, starting with movie adaptations such as SHAUN OF THE DEAD, TRANSFORMERS and BEOWULF, and later on moving to creator-owned comics such as ZOMBIES vs ROBOTS and his many (up to now) sequels.
Today, Ryall is also the publisher of IDW and also continues writing comics. He’s also head of the first crossover event in the publisher’s history, titled INFESTATION, during which the zombies of the ZvR Universe have escaped in the pages of titles such as G.I.JOE and TRANSFORMERS. Moreover, he continues with ZvR (although, unfortunately, without Ashley Wood in pencils) with two new mini series and is preparing to see the heroes of his first comic book on the big screen, since Sony Pictures and Michael Bay’s production company acquired the rights to adapt ZOMBIES vs ROBOTS and they are at the initial stages of producing a movie that’s going to be very different from the comic.
In short, then: He made his dream a reality, he’s responsible for more projects than he ever dreamed off when he was a kid, he has worked quite a few times with Ashley Wood (who’s my personal favorite artist for those who don’t know) and will be credited in a movie where huge robots get to blow up tons of zombie heads. C’mon, aren’t you even a little bit jealous?
So, this week’s guest, Chris Ryall gives us plenty of reasons to envy him in the following interview, in which he reveals not only his personal plans, but also IDW’s next projects:
Do you remember the point in your life when you decided you wanted to work in the comics industry?
I’m pretty sure that moment came when I read ΟRIGINS OF MARVEL COMICS, this old trade paperback I had when I was a kid. It reprinted all these early MARVEL COMICS issues, and the introductions Stan Lee wrote for it just made comics seem like the greatest thing in the world (which of course they are). But it was never a real dream then – comics were published in New York by guys like Lee, Ditko, Kirby, and others, and I was a kid in California who loved the stuff but never thought there’d be a way into having a career in the business.
Even later, when I was working as a copywriter and writing for comic websites and all that, I never really pursued working in comics as a serious career move. But through a few odd and fortuitous steps, I ended up here and it’s been nearly seven years now. And I can’t imagine going back now.
Your comics writing career started by adapting licensed properties, such as films (SHAUN OF THE DEAD, TRANSFORMERS, BEOWULF), before creating your own characters. Has this experience been a school of some kind for your writing career?
It was great experience, yes. I’d written comic scripts before, and dabbled here and there, but SHAUN OF THE DEAD was the first comic I ever published. And in those scripts, I know I made rookie mistakes (like calling for more than one action in one panel, that kind of thing), but it not only helped from that perspective, but also adapting other works into comics was great experience for economizing action and dialogue on the comic page.
Besides being a writer, you are also the Publisher and Editor-In-Chief of IDW Publishing. Are there any comics (apart form your own) that you are really proud of contributing on?
In one sense, ALL of them—I’m happy and proud of everything we’ve put out, even the ones that I feel didn’t work as well as they could have. But I’d say that bringing LOCKE & KEY to life with Joe Hill and Gabriel Rodriguez is a definite sense of pride. I really love that book, and think when it’s all done, it’s going to be considered on the same par with books like THE SANDMAN. It’s just a brilliant pairing of story and art and Joe and Gabriel function as a kind of singular vision on the book.
Beyond that, I’m happy and proud to have cultivated a good and lasting working relationship with John Byrne; same with developing both a friendship with and a new project with Harlan Ellison. And I’m happy to have handled the ANGEL titles for a half-decade, most notably working on the “season 6” storyline of “After the Fall” with Joss Whedon, Brian Lynch, and Franco Urru. These are just a few things I’m very proud of so far, but there are so many more.
As we’re speaking, IDW is infested with zombies that have passed from the ZvR universe to the GHOSTBUSTERS, TRANSFORMERS and G.I.JOE titles. Can you tell us more about the Infestation event?
The idea for it came about about a year ago or so, although even before that, I created this interdimensional gateway in ZvR that I figured we could use later on if we ever needed an easy entry point to another universe. But we got to talking about how to do an event that brought in various licensed properties. We knew early on we’d never be able to cross over those character into each others’ worlds, but maybe there was a way to do something that involved all these properties in a big story anyway.
So we worked on the idea, both in the office and in conversations with the various licensors. I’ve read comics pretty much my entire life – I’ve seen so many crossovers, events, and other gimmicky stories so I feel like I have a good sense of what can work and what doesn’t work as well – so we spent some time working to make this event the former, not the later. Hopefully it worked.
IDW is also home to many reprints of comic strips from past decades. Are you a fan of old strips? Are there any out there you would kill to publish one day?
I love the old strips, and I not only think it’s a good thing to be putting out archival collections of these strips but an important thing. The work done on these strips was too good, too noteworthy, too influential, to be lost to the ages. And we’ve done many of the collections I loved – BLOOM COUNTY, DICK TRACY, TERRY AND THE PIRATES, and folks like Fantagraphics are doing many of the others, such as PEANUTS. So as long as we all continue doing these, I’ll be happy.
The ZvR series will be expanded to another mini series, called UNDERCITY. What will this be about?
It’s about the Rapture. And it’s about desperation—picking up after INFESTATION, the surface world is really being overrun by zombies, so a group of survivors head underground. Which of course goes all kinds of wrong, and even sees the introduction of some vicious mole men, among other threats. This ZvR series has a larger human cast than any I’ve done before, and it’s fun to do something that’s a bit different than the past ZvR series.
ZOMBIES vs ROBOTS is adapted to film by Sony Pictures. What’s the status of the production?
It was just optioned by Sony Pictures for Michael Bay’s Platinum Dunes production company. The script is written, but from here, the whole process will just be getting under way—nailing down a director, and moving onward from there.
Is the film going to be different from the comic? In what ways?
It’ll no doubt be different, and I think it needs to be. After all, the original ZvR story I did with Ash Wood, the artist, featured only one infant human and that’s it. Which doesn’t really play so well in a movie or offer much in the way of roles for actors. And I like the idea of taking the ZvR universe in different directions in the comics, in movies, in any form it might take. That will mean the books are there telling one story, and the movie will likely be doing something else.
Can you share with us some future projects, both personal and IDW’s? What should we expect in the coming months?
Personally, I’m launching the ZOMBIES vs ROBOTS: UNDERCITY series in April (4 issues), and then a month later, co-writer Tom Waltz and I are doing a spin-off from our INFESTATION book called INFESTATION: OUTBREAK. Tom and I are writing and INFESTATION artist David Messina is handling the art. I’m happy to be bringing back some of the characters from my GROOM LAKE series in that one as well.
And for IDW, we’re launching GODZILLA in a big way later this month, and making some really big, interesting announcements at a couple cons in March and April. We’ve doing new ROCKETEER stories with among the best creators in comics doing new stories, and so many other exciting things. We’ll see what happens with the LOCKE & KEY TV pilot that just finished shooting, but it’s my fondest hope that the pilot is received well and is on air as a series this fall, but we’ll see what happens. Never a dull moment in my nearly seven years of doing this. And I still feel like I’m just warming up.
[Translated by Alexandros Tsantilas]