INTERVIEW CORNER #50: Brian Clevinger & Scott Wegener

Ελληνικά

Το να βρεθεί αυτό που ονομάζουμε “χημεία” μεταξύ δύο συνεργατών είναι σίγουρα μια δύσκολη υπόθεση, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για μια Τέχνη, όπως αυτή των comics, που η επικράτηση των εγωισμών δεν είναι δα και σπάνιο φαινόμενο. Και δε μιλάω για τη συνηθισμένη χημεία μεταξύ ενός writer κι ενός artist που αποτυπώνουν μια ιστορία ξεχωρίζοντας από την αρχή τους ρόλους τους, αλλά για δυο ανθρώπους που συνεργάζονται στη δημιουργία και την εξέλιξη ενός χαρακτήρα και, κατά συνέπεια, μιας ολόκληρης σειράς.

Αυτό, όμως, μάλλον έγινε πολύ φυσικά και εύκολα για τους δύο καλεσμένους αυτής της εβδομάδας, τους Brian Clevinger και Scott Wegener. Οι δύο καλλιτέχνες συνδημιούργησαν πριν από μερικά χρόνια ένα comic ιδιαίτερο και, όπως αποδείχθηκε, αρκετά δημοφιλές. Μιλάω, φυσικά, για το ATOMIC ROBO, το οποίο – χρησιμοποιώντας ένα από τα κλισέ που αφθονούν σε τέτοιες περιπτώσεις – αποτελεί μάλλον ένα πολύ καλά κρυμμένο μυστικό της βιομηχανίας των comics.

Το ATOMIC ROBO διηγείται τις περιπέτειες του ομώνυμου πρωταγωνιστή, ο οποίος (σε περίπτωση που δεν το ψυλλιαστήκατε ακόμα) είναι ένα ρομπότ, κατασκευασμένο από το Nikola Tesla. Ο Atomic Robo είναι μια επιστημονική ιδιοφυΐα και χρησιμοποιεί τις γνώσεις του, αλλά και το διακριτικό χιούμορ του, για το καλό της ανθρωπότητας, ενάντια σε μεγαλομανείς επιστήμονες και άλλων ειδών σατανικές ιδιοφυΐες. Το comic διαθέτει στοιχεία δράσης, steampunk, pulp και μεταφυσικά, πάντα ποτισμένα με επιστημονικές θεωρίες. Μέχρι στιγμής, έχουν εκδοθεί πέντε mini series και κάποια one-shots από τη Red 5 Comics και, σύμφωνα με τους δημιουργούς, έπεται συνέχεια.

Οι δύο καλλιτέχνες, λοιπόν, συνέβαλλαν από κοινού στη δημιουργία του χαρακτήρα και του universe του, ενώ και η δημιουργική διαδικασία κάθε storyline αποτελεί συνεισφορά και των δύο. Εκτός, όμως, από τη συνεργασία τους και το ATOMIC ROBO, οι Clevinger και Wegener είναι γνωστοί και για άλλες, ατομικές δουλειές τους. Ο Clevinger είναι ο δημιουργός του cult πλέον webcomic 8-BIT THEATER, καθώς και των (επίσης webcomics) WARBOT IN ACCOUNTING (μαζί με τον Zack Finfrock) και το HOW I KILLED YOUR MASTER (θα τα βρείτε όλα εδώ). Επιπλέον, έχει συνεργαστεί με τη Marvel για τα CAPTAIN AMERICA: THE FIGHTING AVENGER, WORLD WAR HULKS: WOLVERINE & CAPTAIN AMERICA και AVENGERS & THE INFINITY GAUNTLET.

Με τη Marvel έχει συνεργαστεί και ο Wegener, ο οποίος έχει σχεδιάσει το mini series AVENGERS: EARTH’S MIGHTIEST HEROES (βασισμένο στην ομώνυμη animated τηλεοπτική σειρά), αλλά και το PUNISHER WAR JOURNALS, μεταξύ άλλων. Επιπλέον, έχει συνεισφέρει σε διάφορες ανθολογίες της Image και έχει εικονογραφήσει τα KILLER OF DEMONS (σε σενάριο Christopher Yost) και JENNY EVERYWHERE, με τον κεντρικό χαρακτήρα, τη Jenny, να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ελεύθερα από κάθε δημιουργό.

Η χημεία, πάντως, που έχουν μεταξύ τους, έχει ως αποτέλεσμα ιστορίες που ξεπερνούν (κατά τη γνώμη μου) τα ατομικά τους projects. Για το λόγο αυτό, η συνέντευξη που μας παραχώρησαν οι καλεσμένοι αυτής της εβδομάδας, οι Brian Clevinger και Scott Wegener, επικεντρώνεται στο ATOMIC ROBO. Οι δυο δημιουργοί, όμως, απαντούν και σε ερωτήσεις για τις ατομικές δουλειές τους, αλλά και τα σχέδιά τους για το μέλλον.

Πώς σας ήρθε η ιδέα της δημιουργίας του ATOMIC ROBO;

Ε να, τα ρομπότ είναι φοβερά. Τίποτε άλλο.

ΟΚ, ας δώσω μία κάπως καλύτερη απάντηση. Ο Robo είναι μία ιδέα που την επεξεργαζόμουν στο πίσω μέρος του κεφαλιού μου για περίπου δέκα χρόνια. Ήθελα να γράψω για ένα ρομπότ που δε φερόταν όπως σχεδόν οποιοδήποτε άλλο ρομπότ στα δημοφιλή Μέσα ψυχαγωγίας. Συνήθως, αυτά καταλήγουν είτε να προσπαθούν να γίνουν άνθρωποι είτε να κάνουν παλαβά σχόλια για το πώς πρόκειται να σκοτώσουν όλους τους ανθρώπους. Είναι πάρα πολύ σπάνιο να βρεις ένα ρομπότ που να είναι, ξέρεις, κανονικό μέλος του cast.

Με τον καιρό γινόταν ολοένα και πιο ξεκάθαρο ότι ο χαρακτήρας αυτός θα αποτελούσε το τέλειο μέσο για να εξερευνηθούν παράξενες και εναλλακτικές ιστορίες μέσα από διασκεδαστικές περιπέτειες. Τότε ήταν που βρήκα τον Scott Wegener, ο οποίος ξεκίνησε αρχικά ως εξωτερικός συνεργάτης-σχεδιαστής κι έπειτα μου είπε ότι οι μισές μου ιδέες ήταν για τα μπάζα, πράγμα για το οποίο είχε εν τέλει δίκιο. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ότι ο Scott έγινε ο συνδημιουργός του ATOMIC ROBO που γνωρίζετε σήμερα.

Ποια είναι η διαδικασία της δημιουργίας μίας ιστορίας του ATOMIC ROBO; Φτιάχνετε και οι δύο την γενική πλοκή και έπειτα αναλαμβάνετε τα καθήκοντα των ειδικοτήτων σας;

Πάνω-κάτω ναι. Από την στιγμή που δε μας ενδιαφέρει να διηγηθούμε την ιστορία της ζωής του Robo με χρονολογική σειρά, είμαστε ελεύθεροι να πηδήξουμε απευθείας στην επόμενη ιστορία που μας συγκινεί ή που μας ενδιαφέρει περισσότερο. Οπότε, καθόμαστε με έναν κατάλογο πολύ χονδρικών ιδεών για ιστορίες και βρίσκουμε ποια θα πρέπει να είναι η επόμενη. Ενίοτε, αυτό περιλαμβάνει το να βρίσκουμε μία ιστορία εκείνη τη στιγμή, αν και πάντα σκεπτόμαστε νέες ιστορίες, οπότε στην πραγματικότητα ο κατάλογος αυτός που κοιτάμε απλά μεγαλώνει κάθε φορά που ανατρέχουμε σε αυτόν.

Βρίσκουμε ποια θα είναι η κεντρική απειλή, ποια η εποχή, το cast των πρωταγωνιστών και κάποιους δευτερεύοντες χαρακτήρες. Έπειτα, θα συγκεντρώσω όλα τα παραπάνω σε ένα έγγραφο, το οποίο συνήθως δεν ξεπερνάει τις δύο σελίδες. Αυτό γίνεται έτσι, ώστε να σιγουρευτούμε ότι έχουμε συγκεκριμενοποιήσει τα κύρια στοιχεία και ότι συμφωνούμε για την βασική δομή. Από εκεί και μετά, ξεκινάω να φτιάχνω το γενικό περίγραμμα των τευχών. Μιλάμε για μία ή δύο προτάσεις ανά σελίδα, κάτι που είναι αρκετό για να με κρατήσει συγκεντρωμένο, έτσι ώστε οι σκηνές να μην ξεφύγουν εντελώς όταν θα γράφω το κανονικό σενάριο.

Λόγω των προγραμμάτων μας κατά τα τέλη του 2010 και τις αρχές του 2011, κατάφερα να γράψω όλο το Volume 6 πριν ο Scott τελειώσει με το σχέδιο του Volume 5. Μέσω αυτού, καταφέραμε και οι δύο να έχουμε μία πλήρη εικόνα του τι να περιμένουμε. Νομίζω ότι αυτό ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο για τον Scott, επειδή έτσι είχε τη δυνατότητα να οργανώσει καλύτερα τις σκέψεις, τα ερωτήματα, τις ανησυχίες και τις προτάσεις του, πράγμα που με τη σειρά του κατέληξε στο να έχει ως αποτέλεσμα μία πολύ πιο δεμένη σειρά. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε αυτή τη μέθοδο στις μελλοντικές ενότητες της ιστορίας.

Το ATOMIC ROBO φαίνεται να χρησιμοποιεί στοιχεία από πολλά είδη ιστοριών. Αυτό ήταν συνειδητή απόφαση ή απλά ήταν κάτι που συνέβη στην πορεία;

Κοίτα, στον πυρήνα του πάντα θα είναι μία περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας. Δεν μπορείς να έχεις κάτι διαφορετικό όταν ο πρωταγωνιστής σου είναι ένας επιστήμονας-ρομπότ. Αλλά ναι, αυτό που μας ενδιέφερε κυρίως ήταν να εξερευνήσουμε διαφορετικά κομμάτια του 20ου αιώνα. Ξέρεις, να αποτυπώσουμε διαφορετικές εποχές, διαφορετικά μέρη, και το πώς ο Robo τα άλλαξε ή το πώς αυτά άλλαξαν εκείνον κατά την πορεία της ζωής του. Φάνηκε ότι ο ευκολότερος τρόπος να το κάνουμε αυτό ήταν να κάμψουμε τα όρια των ειδών έτσι ώστε να ταιριάζουν με την εκάστοτε εποχή της ιστορίας.

Έτσι, έχεις τον Robo σε στιλ pulp serial της δεκαετίας του ’30, τον Robo σε στιλ ταινίας για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ τώρα δουλεύουμε πάνω στον Robo σε στιλ ταινίας σύγχρονου παρανοϊκού τεχνολογικού θρίλερ. Τείνουμε να δουλεύουμε σε ενότητες των πέντε τευχών, που έχουν συνολικό όγκο 110 σελίδες. Ακούγεται μεγαλόστομο, αλλά μετά το στήσιμο, τις εκρήξεις και τους σαρκασμούς μένεις με πολύ λίγο χώρο στη διάθεση σου. Έτσι, το να εντάσσουμε στο ROBO στοιχεία από άλλα είδη, αν αυτά είναι συμβατά με την εκάστοτε ιστορία, αποτελεί μία καλή μέθοδο για να κόψουμε δρόμο, έτσι δεν είναι; Αν βάλεις τον Robo να φοράει ένα σμόκιν και να κρατάει ένα μαρτίνι, τότε δεν χρειάζεται να δεις κάτι άλλο για να καταλάβεις ότι είναι στη μέση μίας περιπέτειας σε στιλ James Bond.

Γιατί επιλέξατε τις σύντομες ιστορίες και όχι τη μορφή μίας μηνιαίας σειράς;

Από τις πολύ αρχές καταλάβαμε ότι μπορούσαμε να φτιάξουμε 9 ή 10 τεύχη το χρόνο, αλλά μέχρι εκεί. Οπότε σκεφτήκαμε “γιατί να υποσχεθούμε 12 τεύχη αφού ξέρουμε ότι δεν μπορούμε να βγάλουμε 12;”. Πραγματικά, είναι καλύτερα έτσι. Τα mini series μας επιτρέπουν να πηδάμε από την μία περιπέτεια στην επόμενη, χωρίς να μπερδεύουμε τον αναγνώστη. Δε χρειάζεται ποτέ να χάσουμε χρόνο για να “μετακινήσουμε” τον Robo από την μία περιπέτεια στην άλλη.

Το Volume 6 (THE GHOST OF STATION X) έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει τον Αύγουστο. Μπορείτε να μας πείτε τι να περιμένουμε από αυτό;

Δύσκολο να απαντήσω. Σχεδόν όλα όσα συμβαίνουν στο Volume 6 είναι είτε ανατροπές είτε μεζεδάκια για τη συνέχεια. Ωστόσο, θα πως ένα πράγμα: Η NASA επικοινωνεί κρυφά με τον Robo, προκειμένου αυτός να σώσει αστροναύτες που έχουν παγιδευτεί σε μία φθίνουσα τροχιά. Όταν φτάνει εκεί, ανακαλύπτει ότι τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα απ’ ότι τον είχαν αφήσει να πιστεύει εξαρχής.

Διάβασα στην ιστοσελίδα σας κάτι για έναν δεύτερο τίτλο του ATOMIC ROBO. Μπορείτε να μας δώσετε κάποιες πληροφορίες γι’ αυτό; Θα είναι κάποιου είδους spin-off;

Ναι! Πρόκειται για μία συλλογή μικρότερων ιστοριών που θέλαμε να διηγηθούμε εδώ και χρόνια, αλλά δεν το κάναμε, επειδή αυτές δεν μπορούσαμε να τις ταιριάξουμε πουθενά. Κάπως έτσι ήταν και το Volume 4, τέσσερις άσχετες μεταξύ τους ιστορίες που τις πηγαινοφέρναμε για χρόνια, αλλά τις πακετάραμε σε μία μίνι σειρά μεμονωμένων τευχών με το σκεπτικό ότι όλες τους συνέβησαν εντός της ίδιας εβδομάδας. Διασκεδάσαμε πολύ που το κάναμε αυτό, αλλά ξέραμε ότι δεν θα έχουμε πάντα την δυνατότητα να ενώνουμε με αυτόν τον τρόπο τυχαίες ιστορίες, έστω κι αν πρόκειται για πολύ χαλαρή ένωση. Έτσι, δημιουργήσαμε αυτή την σειρά σε στιλ ανθολογίας, με τίτλο ATOMIC ROBO’S TWO-FISTED TALES. Το κάθε τεύχος θα περιλαμβάνει τέσσερις σύντομες περιπέτειες απ’ ολόκληρη την ιστορία του κόσμου του Robo. Έχουμε ήδη βρει διαφορετικούς καλλιτέχνες για κάθε ιστορία και ελπίζουμε να σας έχουμε έτοιμο το πρώτο τεύχος (από τα έξι συνολικά) αυτό το φθινόπωρο.

Ο Brian είναι γνωστός και για τα webcomics που κάνει, όπως το 8-BIT THEATRE και το HOW I KILLED YOUR MASTER. Τι ήταν αυτά που σε ώθησαν να δημιουργήσεις webcomics;

Ειλικρινά; Δεν ήξερα τι με περίμενε. Δεν εννοώ ότι τα webcomics είναι κακή ιδέα, αλλά εκείνη την περίοδο δεν είχα διαβάσει ποτέ μου webcomics ούτε και είχα σκοπό να ξεκινήσω το δικό μου. Το 8ΒΤ ξεκίνησε σαν εργασία για το κολέγιο. Το ανέβασα στο διαδίκτυο, επειδή ο καθηγητής μου δεν έβγαζε άκρη με το e-mail του. Με κάποιο τρόπο, ανακαλύφθηκε πρώτα από χίλιους, μετά από δεκάδες χιλιάδες, κι έπειτα από εκατοντάδες χιλιάδες άτομα.

Ο Brian είναι επίσης ο συγγραφέας του CAPTAIN AMERICA: THE FIGHTING AVENGER, το οποίου παρουσίαζε τον Cap στις πρώτες μέρες του ως στρατιώτης στον Β’ ΠΠ. Τι ήταν αυτό που σε ώθησε στο να κάνεις αυτό το project;

Τα λεφτά, τι άλλο; Αλλά, ξέρεις, αυτό που ήθελαν ήταν ένα διασκεδαστικό βιβλίο που θα έδειχνε τον Captain America να μαθαίνει πώς να γίνει Captain America. Βρήκα σε αυτό πολλές δυνατότητες για να παίξω με τον Steve Rodgers σαν χαρακτήρα. Αφορούσε μία περίοδο της καριέρας του, για την οποία δεν γνωρίζουμε σχεδόν τίποτα: είχε πάρει τον ορό του σούπερ-στρατιώτη, είχε λάβει πάρα πολλή εκπαίδευση, αλλά δεν διέθετε καθόλου πρακτική εμπειρία από τα πεδία της μάχης. Αυτό σου προσφέρει άπειρες ευκαιρίες για ταπεινωτικές, επικίνδυνες και ξεκαρδιστικές στιγμές.

Συν τοις άλλοις; Απίστευτος όγκος παλαβής επιστημονικής φαντασίας με τους Ναζί στον Β’ Π.Π..

Ο Scott έχει εικονογραφήσει πολλά mainstream comics όπως το mini series AVENGERS: EARTH’S MIGHTIEST HEROES, το PUNISHER WAR JOURNALS και πολλά ακόμη. Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ του να εργάζεσαι για μία μεγάλη εκδοτική και μία μικρότερη εταιρεία;

Ποιος είναι ο πιο διπλωματικός τρόπος να το θέσω; Όταν εργάζεσαι πάνω στο δικό σου project, διαθέτεις πολύ περισσότερο δημιουργικό έλεγχο. Με τα δικά μας πράγματα, έχουμε δυνατότητα να διατυπώσουμε την άποψη μας σε όλα τα επίπεδα. Πέρα από το σενάριο του Brian και τα δικά μου σχέδια, έχουμε τον τελικό λόγο στον χρωματισμό και στην συνολική παρουσίαση. Έχουμε άμεσο λόγο απέναντι στον εκδότη μας, σχετικά με το τι συμβαίνει με το βιβλίο, πού οδεύει, και πώς θα φτάσουμε εκεί. Αυτό δεν είναι κάτι που το κάνεις με τις μεγαλύτερες εταιρίες. Έχουν ολόκληρες ομάδες λογιστών που κάνουν ακριβώς αυτές τις δουλειές.

Έχετε άλλα σχέδια για το άμεσο μέλλον;

Επί του παρόντος έχουμε αρκετές σημειώσεις μέχρι το Volume 14 του ATOMIC ROBO, και μέχρι να φτάσουμε εκεί, ελπίζουμε να έχουμε αρκετές σημειώσεις για τουλάχιστον 14 ακόμη volumes. Άρα, αυτά.


[Μετάφραση: Αλέξανδρος Τσαντίλας]

English

Finding what we call “chemistry” between two partners is surely a very difficult case, especially in the context of an art such as the art of comics, where the dominance of egos is never rare a phenomenon. I’m not talking about the chemistry between a writer and an artist, who are putting together a story on paper having separated their roles beforehand, but about two people who are collaborating in the creation and evolution of a character, and as a consequence, the creation and evolution of an entire series.

It appears that this process came very naturally and easily for this week’s two guests, Brian Clevinger and Scott Wegener. These two artists co-created a few years back a very unique comic book, which as it turned out, proved to be quite popular as well. I’m talking, of course, about ATOMIC ROBO, which – using the clichés that are a-plenty in these cases – is probably a very well-hidden secret in the comics industry.

ATOMIC ROBO recounts the tales of the main character who goes by the same name, which (in case you haven’t figured it out yet) happens to be a robot assembled by Nikola Tesla. Atomic Robo is a scientific genius who uses his knowledge, and also his discreet humor, for the good of mankind, against megalomaniac scientists and all other sorts of evil geniuses. The comic contains action, steampunk, pulp and metaphysical elements, always damped with scientific theories. There are 5 mini series and several one-shots released so far by Red 5 Comics, and according to its creators, more will come in the future.

So, the two artists jointly contributed to the creation of the character and its universe, while each storyline’s creative process is also a joint act. Other than their collaboration and ATOMIC ROBO, Clevinger and Weneger are also known for their other individual works. Clevinger is the creator of the now cult webcomic 8-BIT THEATER, as well as the (also in webcomic format) WARBOT IN ACCOUNTING (with Zack Finfrock) and HOW I KILLED YOUR MASTER (you can find them all here). Moreover, he has worked with Marvel in CAPTAIN AMERICA: THE FIGHTING AVENGER, WORLD WAR HULKS: WOLVERINE & CAPTAIN AMERICA and AVENGERS & THE INFINITY GAUNTLET.

Weneger has also worked for Marvel in illustrating the AVENGERS: EARTH’S MIGHTIEST HEROES miniseries (based in the animated television series of the same name), as well as PUNISHER WAR JOURNALS, among others. In addition, he has contributed to various Image anthologies and has illustrated KILLER OF DEMONS (in a script by Christopher Yost) and JENNY EVERYWHERE, whose main character, Jenny, is free for use by any other creator.

Nevertheless, the chemistry between them has resulted in stories that (as far as I’m concerned) far surpass their individual projects. For this reason, the interview granted by this week’s guests, Brian Clevinger and Scott Wegener, focuses on ATOMIC ROBO. Regardless of that, both creators answer questions about their individual works, as well as their future plans.

How did you come up with the idea for making ATOMIC ROBO?

Well, robots are cool. That’s about it!

Okay, a slightly better answer: Robo is an idea that had been evolving in the back of my head for about ten years. I wanted to write about a robot who didn’t act like nearly every other robot in popular media. They usually pine to be human or make wacky comments about how they’re going to kill all humans. You almost never saw a robot who was just, y’know, part of the cast.

Over time it simply became more and more clear that this robot character would be the perfect vehicle to explore weird and alternative histories through fun adventurers. Then I found Scott Wegener who initially came on as a work-for-hire artist, told me half my ideas were bullshit, and he was right. The end result was Scott becoming the co-creator of the ATOMIC ROBO y’know today.

What is the process of making an ATOMIC ROBO story? Do you both do the plotting and then take on your designated duties?

Pretty much, yeah. Since we don’t bother to tell Robo’s life story in chronological order, we’re always free to jump straight to the next story that excites or interests us the most. So, we’ll sit down with our list of very broad story ideas and figure out which one ought to be next. Sometimes it involves making up a new one on the spot, though we’re always thinking of new stories, so in reality the list we look at just grows every time we get to it.

We’ll figure out the central threat, the era, the main cast and some secondary characters. Then I’ll formalize that stuff in a document that’s usually no more than two pages. This is to make sure we’ve locked down all the major elements and we’re in agreement about the basic structure. From there, I start outlining issues. Just a sentence or two per page. It’s enough to keep me on track so scenes don’t go out of control when writing the actual script.

Due to our schedules in late 2010 and early 2011, I was able to write all of Volume 6 before Scott finished drawing Volume 5. What this has done is give both of us a complete picture of what to expect. I think this was especially useful for Scott because he was better able to organize his thoughts, questions, concerns, and suggestions. It’s a much stronger series as a result. We hope to continue this trend in future volumes.

ATOMIC ROBO seems to incorporate many genres. Was that a conscious decision or something that just happened in the process?

Well, at its core, it will always be a sci-fi adventure. That’s just what happens when your main character is a robot scientist. But, yeah, our main interest was in exploring different parts of the 20th century. Y’know, depicting different eras, different places, and how Robo changed them and how they changed Robo over the course of his life. And it turns out the easiest way for us to do that was to bend the genres to match the era.

So, you’ve got ’30s pulp serial Robo. You’ve got World War 2 movie Robo. Right now we’re working on Modern Paranoid Techno-Thriller movie Robo. We tend to work in volumes of five issues, which works out to 110 pages. It sounds like a lot, but after all the set up, explosions, and quips you’re left with very little space. So, bolting other genres onto ROBO as appropriate to the story at hand is a great short cut. Y’know? You put Robo in a tuxedo and have him holding a martini, you don’t need to see anything else to know he’s in the middle of a James Bond-ish adventure.

Why did you choose the several limited stories format and not a monthly one?

Very early on we figured out we could reliably produce 9 to 10 issues per year. So, we thought, “Why promise 12 if we know we can’t deliver 12?” And it’s best this way really. The mini-series format allows us to jump from one adventure to the next without jarring the reader. We never have to waste time “moving” Robo from one adventure to another.

Volume 6 (THE GHOST OF STATION X) is scheduled for August. Can you tell us what to expect from it?

That’s a tough one. Almost everything that happens in Volume 6 is a twist or a spoiler. I’ll say this though: Robo is secretly contacted by NASA to rescue astronauts trapped in a deteriorating orbit. When he gets there, he finds things are much worse than he’d been led to believe.

I read in your website something about a second ATOMIC ROBO title. Can you give us any information on it? Will it be a spin-off of some kind?

Yes! It’s a collection of shorter stories we’ve been meaning to tell for years, but haven’t, because they don’t fit anywhere else. Volume 4 was kind of like this. It’s four unrelated stories we’d been bouncing around for years, but we packaged them in a single mini-series with the conceit that they all happened in the same week. We had a lot of fun doing that, but we knew we wouldn’t always have an opportunity to tie random stories together like that, even if only loosely. Thus was born this anthology series, ATOMIC ROBO‘S TWO-FISTED TALES. Each issue will have four short stories from all over the history of Robo’s world. We’ve got different artists lined up for each story and we hope to have the first issue (of six) ready for you guys in the fall.

Brian is known for webcomics such us 8-BIT THEATER and HOW I KILLED YOUR MASTER. What are the elements that have driven you to making webcomics?

Honestly? I didn’t know any better. That’s not to say it was a bad idea to do webcomics. But at the time I’d never read any webcomics and didn’t mean to start doing my own! 8BT started as an assignment for college. I put it online because my professor was terrible about his email. Somehow, thousands and then tens of thousands and then a hundred thousand people found it.

Brian is also the writer of CAPTAIN AMERICA: THE FIGHTING AVENGER, which depicted Cap in his first days as a WWII soldier. What were the elements that have driven you to this project?

Ha, the paycheck! But, y’know, they were looking for a fun book about Captain America learning to become Captain America. I saw a lot of potential to play around with Steve Rogers as a character. It was a period of his career that we know next to nothing about: he had the supersoldier serum, he had tons of training, but he had no practical wartime experience. That’s ripe for a ton of humbling, dangerous, and hilarious moments.

Plus? Tons of crazy WW2 Nazi sci-fi.

Scott has illustrated many mainstream comics like the AVENGERS: EARTH’S MIGHTIEST HEROES mini series, PUNISHER WAR JOURNALS and more. What are the differences between working for a big publisher and a smaller company?

What’s the most political way to put this..? When you’re working on your own project, you’ve got much more creative control. With our own stuff, we have input on every level. Beyond just Brian’s script and my art, we have final say in the coloring and overall presentation. We have direct input with our publisher about what’s happening with the book, where it’s going, and how we’ll get there. You don’t do that with the bigger companies. They have whole teams of accounts doing that.

Do you have any other plans for the immediate future?

Right now we’ve got notes for up to Volume 14 for ATOMIC ROBO. And by the time we get there, we hope to have notes for at least 14 more. So, that.


[Translated by Alexandros Tsantilas]