COMICDOM JOURNAL #12

Η μεγαλύτερη εκδοτική comics της Γαλλίας ζητάει… επιχορηγήσεις. | H Dynamite κυκλοφορεί σειρά βασισμένη στον Tarzan, καθώς και μια ρετροσπεκτίβα του έργου του Howard Chaykin. | Θύμα θανατηφόρου αυτοκινητικού, ο Ολλανδός σχεδιαστής, Minck Oosterveer | Η Slave Labor Graphics σταματάει την έντυπη παραγωγή των σειρών της. | Αποσπάσματα συνεντεύξεων. | Previews όλων των #1 κυκλοφοριών. | Teaser images, άρθρα, videos, εικόνες και πολλά ακόμη, στην πληρέστερη ανασκόπηση της εβδομάδας που πέρασε!

  • NEWS

—- Η Media Participations, η μεγαλύτερη εκδοτική comics της Γαλλίας (μητρική των Dargaud, Le Lombard και Depuis), και τρίτη μεγαλύτερη στο χώρο του βιβλίου, στρέφεται στο Kickstarter, το διαδικτυακό πρόγραμμα συλλογής χρημάτων. Είτε πρόκειται για μία απεγνωσμένη κίνηση που δείχνει το μέγεθος των οικονομικών της προβλημάτων, είτε για μία κίνηση αδηφαγίας, από αυτές που ξεδιάντροπα υιοθετούν οι μεγάλες εταιρίες, η είδηση είναι -σε κάθε περίπτωση- περίεργη…

—- H Dynamite θα κυκλοφορήσει, τον Δεκέμβριο, μία σειρά βασισμένη στον Tarzan, με τίτλο LORD OF THE JUNGLE. Ο λόγος που δεν αναφέρεται το όνομα του ήρωα έχει να κάνει με το ότι, ναι μεν οι ιστορίες του Tarzan είναι public domain, όχι όμως και το όνομά του, το οποίο είναι κατοχυρωμένο από την Edgar Rice Burroughs, Inc. Τη σειρά έχουν αναλάβει οι Arvid Nelson και Robert Castro, ενώ τα variant εξώφυλλα του #1, οι Alex Ross, Lucio Parillo, Ryan Sook, και Paul Renaud.

—- Άλλη μία ενδιαφέρουσα κυκλοφορία από τη Dynamite, αυτή τη φορά μία ρετροσπεκτίβα του έργου του Howard Chaykin (AMERICAN FLAGG!, THE SHADOW, BATMAN, BLACK KISS). Τα κείμενα της έκδοσης ανήκουν στον Robert Greenberger, η εισαγωγή στον Brian Michael Bendis και ο επίλογος στον Walt Simonson. Συν τοις άλλοις, η έκδοση θα περιλαμβάνει και artwork που μέχρι πρότινος δεν είχε βγει ποτέ από το προσωπικό αρχείο του Chaykin.

—- Σκοτώθηκε σε μοτοσικλετικό ατύχημα ο 50χρονος Ολλανδός σχεδιαστής, Minck Oosterveer, γνωστός στους φίλους των αμερικανικών comics από τους τίτλους RUSE, ZOMBIE TALES και THE UNKNOWN, και στους φίλους των ευρωπαϊκών, από τα ZODIAΚ και NICKY SAXX. Παρότι Ευρωπαίος, ο Oosterveer ήταν φανατικός των αμερικανικών comics, αναγνωρίζοντας ως σημαντικές επιρροές του, τον Milton Caniff, τον Alex Raymond, και τον Will Eisner.

—- Η Slave Labor Graphics σταματάει την έντυπη παραγωγή των σειρών της, προκειμένου αυτές να κυκλοφορούν, στο εξής, σε digital comics, και αργότερα ως έντυπα trade paperbacks. Τον χορό ανοίγει το SANCTUARY του  Stephen Coughlin, το οποίο θα διατίθεται σε PDF, CBZ και ePub formats, για τις πλατφόρμες ComiXology, Graphic.Ly, Panelfly, iVerse, iTunes και Nook. Το πρώτο τεύχος θα διατεθεί δωρεάν και τα υπόλοιπα θα κοστίζουν 99 cents έκαστο.

  • INTERVIEWS

Brian Azzarello (WONDER WOMAN) @Comic Book Resources
“Am I going to please everybody? Listen, I feel great when 50% of the people like what I’m going and 50% of the people hate what I’m doing. Then I know I’m doing something right. When everybody likes what I’m doing, I’m doing something wrong.”

Paul Cornell (STORMWATCH) @Comic Book Resources
“To some extent, the mainstream superhero universes have caught up to where WildStorm was and have copied WildStorm a lot. And so it wasn’t that big a hop from one place to another, but at the same time we needed to find a schtick to hang that WildStorm atmosphere on. And what it ended up being was that the whole Authority arrogance is still in place for this Stormwatch – the sense of being better than and indifferent to the world, especially being better than superheroes.”

Mark Millar @Hero Complex
“I’m delighted to see DC getting back in the game with their reboot. Making characters who are as old as Donald Duck relevant to a modern audience isn’t easy. I joked about how they were Botoxing these old dudes and squeezing them back into their tights, but in all seriousness it’s been good for retailers and after a long time of soft sales on the bulk of their characters they’ve really got people’s attention again. I love a lot of the guys over there and grew up with these characters. Creatively, it’s not where my head’s at, because I think we need to do what Stan Lee and Jack Kirby did in the ’60s and move forward, creating a new generation of characters and concepts for a 21st century readership. But I like the fact they’ve done something ballsy like this and it’s put money in the pockets of retailers. I don’t know how long it’s going to last in the medium term, but a nice little boost in the meantime.”

Dean Motter (MISTER-X) @Comicdom
I’d like to do a Spider-man, Black Canary, The Inhumans, – but with all the re-invention going on it gets harder to get passionate about the characters I love when it gets harder and harder to recognize them. It’s one thing to play in ELSEWORLDS, and WHAT IF and another to try to tell a classic story on a new stage. Not that it can’t be done. I’m trying to take Mister X back to his conceptual roots – not “update: him.”

Judd Winick (CATWOMAN) @Newsarama
“This is a Catwoman for 2011, and my approach to her character and actions reflect someone who lives in our times. And wears a cat suit. And steals. It’s a tale that is part crime story, part mystery and part romance.  In that, you will find action, suspense and passion. Each of those qualities, at times, play to their extremes.  Catwoman is a character with a rich comic book history, and my hope is that readers will continue to join us as the adventure continues.”

Marv Wolfman (NEW TEEN TITANS: GAMES) @Bleeding Cool
“In 1988, I had come up with the basic storyline but I was then suffering a terrible writer’s block, the only one in my career, thank God, although it lasted 5 years. George, then-editor Barbara Randall Kesel and I talked over what I’d come up with and because of my block George went home and typed up the overview, breaking it down and filling it out with ideas, etc. We actually print that plot in the Games hardcover complete with annotations so people can see what had been and what was then changed. He then drew between 60-70 pages before going into a Titans block and stopped. I never dialoged any pages since I was waiting for them all to be finished so I could write them all at once.”

  • PREVIEWS

Archie:  —- ARCHIE CHRISTMAS CLASSICS VOL.1 (Various)

Dark Horse:  —- B.P.R.D. HELL ON EARTH: RUSSIA #1 (Mike Mignola, John Arcudi – Tyler Crook)  —- THE GUILD: CLARA #1 (Felicia Day, Kim Evey – Ron Chan)

DC:  —- BATMAN #1(Scott Snyder – Greg Capullo, Jonathan Glapion)  —- BLACKHAWKS #1 (Mike Costa – Ken Lashley)  —- THE FURY OF FIRESTORM: THE NUCLEAR MEN #1 (Ethan Van Sciver, Gail Simone – Yildiray Cinar)  —- THE NEW TEEN TITANS: GAMES (Marv Wolfman – George Perez)  —- SUPERGIRL #1 (Michael Green, Mike Johnson – Mahmud Asrar, Dan Green)  —- SUPERMAN #1 (George Perez – George Perez, Jesus Merino)  —- WONDER WOMAN #1 (Brian Azzarello – Cliff Chiang)

IDW:  —- STAR TREK ONGOING #1 (Mike Johnson – Stephen Molnar)

Image:  —- NEAR DEATH #1 (Jay Faerber – Simone Guglielmini)

Marvel:  —- ANNIHILATORS: EARTHFALL #1 (Dan Abnett, Andy Lanning – Tan Eng Huat, Andrew Hennessy, Timothy Green II)  —- DOROTHY & THE WIZRD OF OZ #1 (Eric Shanower – Skottie Young)  —- FEAR ITSELF: THE FEARLESS #1 (Matt Fraction, Cullen Bunn, Chris Yost – Mark Bagley, Paul Pelletier)

Top Cow:  — TEEN WOLF (David Tischman – Stephen Mooney)

  • FUN STUFF

—- Πολλά έχουν γραφτεί τις τελευταίες ημέρες για τον υποτιθέμενο σεξισμό στα καινούρια #1 της DC. Για την ερωτική σκηνή με τον Batman και την Catwoman, για την σεξουαλική “ελευθεριότητα” της Starfire, ακόμη και γιατί ο Superboy είναι ημίγυμνος εντός του tube στο οποίο τον κρατούν (σαν να χαρακτηρίζεις σεξιστικό το ότι μια γυναίκα είναι σε αυτή τη στάση στην καρέκλα του γυναικολόγου). Ο νεοσυντηρητισμός έχει πολλά (και -σχεδόν πάντα- άσχημα) πρόσωπα, αλλά ειδικά στο θέμα της Starfire, το πράγμα ξεπερνά κάθε όριο. Δημοσιεύω το παρακάτω panel, για όσους δεν έχουν διαβάσει ποτέ Titans, αλλά επιμένουν να ομιλούν: Στοιχείο του πολιτισμού της ηρωίδας είναι να μη νιώθει “χριστιανικού” τύπου ενοχές για το ότι απολαμβάνει τον έρωτα. Ο Scott Lobdell βασίστηκε εκεί για να προσαρμόσει την ηθική της στα πιο ακομπλεξάριστα πρότυπα του 21ου Αιώνα και αυτό, κάποιοι το βρήκαν σεξιστικό. Οι όποιες αντιδράσεις δεν δείχνουν μόνο άγνοια σχετικά με τον χαρακτήρα, αλλά σίγουρα κομπλεξισμό και (ενδεχομένως) κακή προαίρεση.

—- Με αφορμή τα παραπάνω, το Newsarama μπαίνει στις κρεβατοκάμαρες των υπερηρώων και επιλέγει 10 περιπτώσεις που -όπως λέει- σοκάρουν. (Μάλλον, όμως, μόνο όσους σοκάρονται εύκολα.)

—- Στις 23 Δεκεμβρίου, κάνει πρεμιέρα η πολυαναμενόμενη CGI μεταφορά του ιστορικού βελγικού comic του Herge, και το ComicsAlliance μοιράζεται 16 stills από το ADVENTURES OF TINTIN.

—- Στις 18 Οκτωβρίου, κυκλοφορεί σε DVD και Blu-ray η animated μεταφορά του BATMAN YEAR ONE, και η Warner Home Video παρουσιάζει το πρώτο επίσημο clip (και για όσους θέλουν να θυμηθούν το trailer…)

—- To UNCANNY X-MEN #544 είναι το τελευταίο τεύχος της ιστορικής σειράς, λίγο πριν την επανεκκίνησή της. Το παρακάτω σχέδιο του Greg Land, κάνει ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο focus σε χαρακτήρες και στιγμιότυπα που σημάδεψαν τον τίτλο όλα αυτά τα χρόνια.

—- That’s all folks! Ολοκληρώνουμε την εβδομαδιαία ανασκόπησή μας, με ένα εξαιρετικό pin-up της Catwoman από τον “Θεό” Jim Steranko!