INTERVIEW CORNER #77: J.T. Krul
Ελληνικά
Το να είσαι περιζήτητος, ειδικά όταν μιλάμε για τον τομέα της δουλειάς, είναι σίγουρα κάτι που όλοι το επιθυμούν και δείχνει ότι, τουλάχιστον, είσαι καλός σε αυτό που κάνεις. Από την άλλη, όμως, η ζήτηση αυτή (και η αποδοχή από πλευράς σου των προτάσεων) φέρνει περισσότερη δουλειά και λιγότερο χρόνο, με αποτέλεσμα να συγκεντρώσεις πολλά στα χέρια σου και να βρεθείς σε δύσκολη θέση.
Μέχρι να φτάσεις εκεί, όμως, σου έχει δοθεί η ευκαιρία να ασχοληθείς με πολλά projects και να αφιερώσεις το χρόνο σου σε πράγματα που σου αρέσουν. Πάρτε για παράδειγμα τον καλεσμένο αυτής της εβδομάδας, τον J.T. Krul, ο οποίος από τη μέρα που ξεκίνησε την καριέρα του στη συγγραφή comics έχει αρπάξει επανειλημμένα την ευκαιρία να γράψει για κάποιους από τους πιο ενδιαφέροντες τίτλους της βιομηχανίας.
Η αρχή έγινε από τη Marvel και τίτλους όπως X-MEN UNLIMITED και SPIDER-MAN UNLIMITED. Αργότερα, ο Krul τράβηξε το βλέμμα του Michael Turner της Aspen και ανέλαβε δύο από τους σημαντικότερους τίτλους της εταιρείας: τα FATHOM και SOULFIRE, τα οποία αναμένεται να μεταφερθούν και στον κινηματογράφο. Και οι δύο τίτλοι ανήκουν στην creator owned… συλλογή του εκδότη της Aspen, Michael Turner, ενώ το MINDFIELD, η τρίτη σειρά του συγγραφέα για την Aspen (μια ιστορία συνομωσίας με τηλεπαθητικούς που χρησιμοποιούνται από τις μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ), είναι creator owned από τον ίδιο. Και αυτά τα παραδείγματα είναι χαρακτηριστικά της εμπιστοσύνης που έχει δείξει ο εκδότης στον Krul.
Ο Turner, όμως, δεν είναι ο μοναδικός που του έχει δείξει εμπιστοσύνη. Η DC του έχει εμπιστευτεί σημαντικές σειρές, όπως το TEEN TITANS (και κάποια one shots του τίτλου), αλλά και το relaunched GREEN ARROW του 2010. Και, φυσικά, δε θα μπορούσε να τον αφήσει έξω από το φετινό μεγάλο της γεγονός, το ολικό relaunch των 52 τίτλων της. Στο νέο universe της DC, o Krul ανέλαβε τον “γνωστό” του GREEN ARROW και τον CAPTAIN ATOM. Μετά από λίγο καιρό, όμως, ανακοινώθηκε η αποχώρησή του από τον πρώτο, δημιουργώντας αρκετά ερωτηματικά.
Σε αυτά, λοιπόν, τα ερωτηματικά μας απαντά ο καλεσμένος αυτής της εβδομάδας, J.T. Krul, μιλώντας, παράλληλα, για την εμπειρία του στην Aspen και το TEEN TITANS, αλλά και τα μελλοντικά του σχέδια (μερικές ημέρες πριν, μάλιστα, ανακοινώθηκε ότι θα αναλάβει τον νέο τίτλο G.I. COMBAT).
Ποιοι ήταν οι λόγοι πίσω από τις αλλαγές που έκανες στους TEEN TITANS (στον πυρήνα της ομάδας κτλ.) όταν πρωτοανέλαβες τον τίτλο; Πιστεύεις ότι λειτούργησαν, ως προς αυτό που είχες στο μυαλό σου;
Απλά ήθελα να επιστρέψω στην κατηγορία βαρέων βαρών όσον αφορούσε τους Teen Titans. Στην δική μου περίπτωση, αυτό σίγουρα αφορούσε τον Superboy, την Wonder Girl και έναν Robin (ας είναι και Red ή οτιδήποτε άλλο). Ήθελα επίσης να κρατήσω τους Beast Boy και Raven, μιας και ήταν σημαντικό κομμάτι της κλασικής περιόδου των Wolfman/Perez, η οποία και εξακολουθεί να καθορίζει το βιβλίο αυτό. Σε ό,τι αφορά στην Ravager, είναι μία από τους αγαπημένους χαρακτήρες των Τitans, ασχέτως περιόδου, οπότε το γεγονός ότι είχα την δυνατότητα να την βάλω στο βιβλίο ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικό.
Συνολικά, ήθελα ο τίτλος να επιστρέψει στην ιδέα της οικογένειας. Συχνά, τείνουμε να επικεντρωνόμαστε υπερβολικά στα δυσλειτουργικά χαρακτηριστικά των σχέσεων, αντί να κοιτάμε τα θετικά τους. Υπερτονίζουμε τις προστριβές, τους εσωτερικούς καυγάδες, το δράμα. Επέλεξα να επικεντρωθώ στην υποστήριξη και την φιλία μεταξύ των μελών της ομάδας. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δε θα υπήρχαν προστριβές, ιδιαίτερα από τη στιγμή που εμφανίζεται κάποιος όπως ο Damian Wayne, αλλά στο μεγαλύτερο μέρος του ήθελα να δείξω το πώς οι ήρωες αυτοί είναι εκεί ο ένας για τον άλλο και πώς υποστήριζαν ο ένας τον άλλο.
Όταν γράφεις ιστορίες για ομάδες, όπως στο TEEN TITANS ή στο SOULFIRE, πώς μπορείς να εξασφαλίσεις ότι κάθε μέλος θα έχει τον δικό του χρόνο στο προσκήνιο;
Αυτό είναι ένα από τα ζόρικα σημεία, όταν αναλαμβάνεις ένα βιβλίο που έχει τόσους πολλούς χαρακτήρες. Θέλεις να δώσεις σε όλους τους μία ευκαιρία να λάμψουν, αλλά θέλεις ταυτόχρονα αυτή να έχει και κάποιο βάθος. Από την αρχή-αρχή, το να προσπαθώ να δώσω ισόποσο χρόνο σε όλα εξίσου τα μέλη των Teen Titans ήταν ένας αγώνας ισορροπίας, αλλά είναι ολοφάνερο ότι το όλο πράγμα γρήγορα μετατράπηκε σε σόου του Damian Wayne. Είναι ένας πολύ δυνατός χαρακτήρας που κυριαρχεί σε όλες τις σκηνές που συμμετέχει. Μου άρεσαν πάρα πολύ οι σκηνές με αυτόν και την Ravager, οι δυο τους θα έκαναν ένα φοβερό team-up βιβλίο.
Ως προς το SOULFIRE, το Volume Two είχε ΠΟΛΛΑ μετακινούμενα κομμάτια. Πολλοί κεντρικοί χαρακτήρες, αλλά και διάφορες εμφανίσεις άλλων, όπως ο Pili και ο Dex. Στις αρχές που είχα χωρίσει το βιβλίο ήταν ευκολότερο, είχαμε την Grace και τον Seph να αναλαμβάνουν τους δράκους, τον Malikai, την Sonia και την Jayden να αντιμετωπίζουν ένα εξελισσόμενο ερωτικό τρίγωνο, και τους Benoist και P.J. μακριά στον σκουπιδοπλανήτη τους. Η δομή αυτή βοήθησε, αλλά γινόταν ολοένα και πιο δύσκολη όταν φτάσαμε στην επική κατάληξη, όπου όλοι οι χαρακτήρες επανενώθηκαν. Βέβαια, χαρακτήρες όπως ο Malikai και η Grace αποτελούν τα βασικά στηρίγματα του βιβλίου, οπότε και αφιερώνεται σε αυτούς περισσότερος χρόνος και χώρος. Αυτός είναι επίσης εν μέρει και ο λόγος που το Volume Three αφιερώνεται κυρίως σε αυτούς. Ήθελα να ξεκαθαρίσω τα πράγματα και πραγματικά να εμβαθύνω σε αυτούς τους χαρακτήρες. Μπορείς επίσης να πεις ότι έλαβα την ίδια απόφαση στο πέρασμα μου από το BRIGHTEST DAY: GREEN ARROW, όπου αφαίρεσα το σύστημα υποστήριξης και άφησα τον Oliver Queen να είναι ένας άντρας μόνος του στο δάσος. Υπήρχαν βέβαια άνθρωποι που μπήκαν στη ζωή του, αλλά δεν ήταν περίπτωση Team Arrow. Ο Galahad ήταν μεν μια παρουσία, αλλά ο κυριότερος σκοπός του από θεματική άποψη ήταν να αντικατοπτρίσει αυτά που συνέβαιναν στο μυαλό του Green Arrow, δηλαδή τον αγώνα να εξιλεωθεί στο μυαλό του δυσκολότερου κριτή του, του ίδιου του του εαυτού.
Γιατί έπρεπε να φύγεις από το GREEN ARROW;
Η μέρα έχει τις ώρες που έχει και καμία παραπάνω, και το ίδιο συμβαίνει και με τον αριθμό των projects με τα οποία μπορείς να ασχολείσαι την ίδια στιγμή. Εργαζόμουν πάνω σε κάποια άλλα πράγματα κι απλά εκείνη τη στιγμή έπρεπε να αφήσω ένα από τα νέα μου βιβλία των 52. Λατρεύω τον Oliver Queen, αλλά γράφω γι’ αυτόν εδώ και μερικά χρόνια, και μόλις τώρα ξεκίνησα με τον Captain Atom. Ήταν μία δύσκολη απόφαση, αλλά έπρεπε έτσι κι αλλιώς να τη λάβω.
Άρα υπήρχε δίλημμα μεταξύ του να αφήσεις το GREEN ARROW ή το CAPTAIN ATOM; Γιατί αποφάσισες να συνεχίσεις να γράφεις το δεύτερο;
Όπως είπα και πριν, ο λόγος που αποφάσισα να παραμείνω στο CAPTAIN ATΟM ήταν εν μέρει επειδή μόλις το είχα ξεκινήσει. Μόλις είχα πιάσει να φτιάχνω τον κόσμο του και να διηγούμαι τις ιστορίες του και ήμουν πολύ ενθουσιασμένος με αυτά που είχαμε προγραμματίσει με τον Freddie Williams. Είναι στ’ αλήθεια ένα διαφορετικό είδος βιβλίου, δεν είναι ένα κλασικό superhero. Μην με παρεξηγείς – και δράση έχει και ίντριγκα έχει κι απ’ όλα αυτά τα παλαβά, αλλά πρόκειται περισσότερο για μία ιστορία σχετικά με έναν άνθρωπο που χάνει τον εαυτό του μέσα στην απεριόριστη του δύναμη. Συν τοις άλλοις, το να δουλεύω μαζί με τον Freddie Williams και τον Jose Villarrubia είναι μία απίστευτη εμπειρία!
Τι να περιμένουμε στη συνέχεια για τον Captain Atom;
Από το τεύχος #5 και μετά, θα δούμε επιτέλους την αναμέτρηση του Captain Atom και εκείνου του παράξενου πλάσματος που παραμονεύει και εξελίσσεται στις σκιές. Θα είναι μία μάλλον μεγάλη μάχη για τον ήρωα μας, μία πραγματική δοκιμασία των δυνάμεων του και του θάρρους του. Θα είναι μία πρόκληση για αυτόν, με τρόπους τους οποίους δεν θα περιμένει. Τα πάντα έχουν να κάνουν με το από πού προέρχεται αυτό το πλάσμα. Αυτό θα το δούμε στο τεύχος #6.
Από το τεύχος #7 και έπειτα, θα εξετάσουμε μία άλλη έκφανση των δυνάμεων του Captain Atom, μία πουδεν εξετάσαμε παρά εν συντομία στο τεύχος #3, αυτή της χρονικής μετατόπισης. Θα έρθει πρόσωπο με πρόσωπο με μία μελλοντική εκδοχή του εαυτού του και θα ξεκινήσει ένα ταξίδι σε μία πραγματικά αχαρτογράφητη περιοχή. Πρόκειται για μία μεγάλη ιστορία που θα συνεχιστεί μάλλον μέχρι το τεύχος #12 και περικλείει πολλά πράγματα που συνέβησαν στις αρχές του βιβλίου. Ο Freddie κι εγώ χτίζαμε εξαρχής την ιστορία προκειμένου να καταλήξει σε αυτό το σημείο και ανυπομονώ να δουν οι αναγνώστες τι έχουμε στη συνέχεια για τον Captain Atom.
Το γεγονός ότι ο Captain Atom είναι πρακτικά άτρωτος καθιστά την συγγραφή μίας ιστορίας ευκολότερη ή δυσκολότερη εκ μέρους σου;
Ναι, η όλη κεντρική ιδέα του βιβλίου είναι πάνω-κάτω οι δυσκολίες που υπάρχουν στις απεριόριστες δυνάμεις από την άποψη του χαρακτήρα, αλλά υποθέτω πως θα μπορούσες να πεις ότι το ίδιο συμβαίνει κι από συγγραφική άποψη. Όταν πρωτοξεκίνησα να συζητάω για το βιβλίο με τα παιδιά στην DC, ήξερα ότι αυτό δε θα μπορούσε να είναι ένα βιβλίο με τον villain της εβδομάδας. Ο Captain Atom παραείναι δυνατός για κάτι τέτοιο. Βέβαια, είχε έναν archenemy, έναν τύπο που λεγόταν Major Force, που ήταν ουσιαστικά η ίδια περίπτωση, γιατί είχε κι εκείνος υποφέρει μέσα από το ίδιο πείραμα. Όμως, δεν ήθελα να ασχοληθώ με αυτό. Ήθελα να εξερευνήσω την ιδέα της κατοχής όλων αυτών των θεϊκών δυνάμεων, και του τι προκαλεί η κατοχή αυτή στον ίδιο. Είναι βέβαια ολοφάνερο ότι το βιβλίο έχει μία αίσθηση που παραπέμπει στον Dr. Manhattan, πράγμα που γίνεται εκούσια. Εξάλλου, εκείνος βασίζεται στον αρχικό Captain Atom. Ωστόσο, ήθελα να εστιάσω στον άνθρωπο πριν αυτός αποσυνδεθεί από την κοινωνία. Στο WATCHMEN, ο Dr. Manhattan έχει ήδη ξεφύγει τελείως από την ανθρωπότητα και το γερό επιστημονικό μυαλό που κατέχει δεν τον βοηθάει στ’ αλήθεια. Είναι λες και κινείται μέσα στον κόσμο, αλλά δε ζει σe αυτόν. Ο Captain Atom, από την άλλη, δεν είναι παρά ένας άνθρωπος σαν όλους τους άλλους. Είναι ένας εξαιρετικός πιλότος μεν, αλλά τίποτε άλλο παρά ένας άνθρωπος. Πώς καταπιάνεται με τις δυνάμεις του, πώς αυτές τον αλλάζουν και τον προκαλούν; Πώς μπορεί ο Captain Atom να παραμένει ο Nathaniel Adam; Είναι δυνατό κάτι τέτοιο; Αυτή είναι η ιστορία μας.
Έκανες κάποια έρευνα για το MINDFIELD;
Βεβαίως. Ερευνούσα για μερικά χρόνια πριν καν ξεκινήσω να το γράφω. Χώθηκα στην ιστορία του πραγματικού προγράμματος MK:ULTRA στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον πειραματισμό με ναρκωτικά, την εξ αποστάσεως όραση και άλλα σχετικά θέματα. Επικεντρώθηκα επίσης στις δραστηριότητες της CIA και άλλων παγκόσμιων οργανισμών αντικατασκοπίας κατά την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου, καθώς και την ναρκοκουλτούρα και την πολιτική αναταραχή της δεκαετίας του ’60, όταν πολλά από αυτά τα πράγματα ήταν στο ζενίθ τους. Επί της ουσίας, η ιδέα μου ήρθε ως αντίδραση στην 11η Σεπτεμβρίου και στο Patriot Act. Φαντάστηκα έναν αξιωματούχο της CIA τις μέρες έπειτα από την επίθεση να χτενίζει κάθε πρόγραμμα που είχε δοκιμαστεί στο παρελθόν, να ψάχνει για οτιδήποτε μπορεί να τον βοηθήσει στον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας. Τηλεπαθητικοί πράκτορες… καλύτερα δεν γίνεται.
Θα δούμε το SOULFIRE vol. 4 ή το MINDFIELD vol. 2 στα ράφια κάποια στιγμή σύντομα;
Το Volume Three του SOULFIRE θα ολοκληρωθεί μέσα στην άνοιξη του 2012 και θα αποτελέσει εφαλτήριο για ένα καλοκαιρινό γεγονός της Aspen με τίτλο SOULFIRE: THE SEARCH FOR THE LIGHT, το οποίο θα αποτελείται από μία σειρά από αλληλοσυνδεόμενα μεμονωμένα τεύχη που θα εστιάζουν σε διάφορους χαρακτήρες από το σύμπαν του SOULFIRE. Όλα αυτά θα οδηγήσουν στην μεγαλύτερη μέχρι στιγμής ιστορία που θα εκτυλιχθεί στο SOULFIRE Volume 4. Είχα την ανείπωτη τύχη να μπορέσω να χτίσω και να επεκτείνω το σύμπαν και τη μυθολογία του SOULFIRE με το πέρασμα των χρόνων, και η επικείμενη ενότητα θα ανεβάσει κι άλλο τον πήχη. Θα αφορά sτα μεγαλύτερα ερωτήματα σχετικά με τη μαγεία και την ίδια την καταγωγή των πάντων.
Ως προς το MINDFIELD, θα ήθελα πολύ να κάνω ένα δεύτερο volume. Έχω ήδη ένα περίγραμμα γι’ αυτό, αλλά ίσως πάρει λίγο καιρό. Ο Alex Konat έκανε φοβερή δουλειά με το βιβλίο και θα ήθελα πολύ να αναλάβει ένα ακόμη volume, αλλά προς το παρόν κολυμπάει στο σύμπαν του FATHOM. Συν τοις άλλοις, η Aspen έχει μάλλον κλείσει από κυκλοφορίες, οπότε θα πρέπει να δούμε πού θα χωρέσει στο χρονοδιάγραμμα. Αν όλα πάνε καλά, ωστόσο, το trade του πρώτου volume θα κυκλοφορήσει αργότερα μέσα στη χρονιά, οπότε όσοι δεν το έχουν δει ακόμη θα μπορούν να το τσεκάρουν.
Τα SOULFIRE και FATHOM θα μεταφερθούν σε ταινίες. Υπάρχουν καθόλου νέα από αυτό το μέτωπο;
Η κινηματογραφική βιομηχανία είναι ένας εξαιρετικά ευμετάβλητος τομέας, με φοβερές εναλλαγές στις τάσεις του. Και τα δύο projects είναι στα σκαριά, αλλά προς το παρόν δεν κινείται τίποτα, όσον αφορά την παραγωγή και τα σχετικά. Πρόκειται για μία μακροχρόνια διαδικασία, κατά την οποία πρέπει να υπερπηδηθούν πολλά εμπόδια. Αυτό που ξέρω πάντως είναι ένα, ότι τόσο το SOULFIRE όσο και το FATHOM θα έσπερναν σαν ταινίες!
Έχεις άλλα σχέδια για το άμεσο μέλλον;
Το 2012 θα είναι μία πολυάσχολη χρονιά για εμένα, καθώς συνεχίζω με τα CAPTAIN ATOM και SOULFIRE, καθώς και με ένα ή δύο άλλα projects για την DC, ένα εκ των οποίων ελπίζω ότι θα ανακοινωθεί αργότερα μέσα στον Ιανουάριο. Πρόκειται για έναν χαρακτήρα για τον οποίο δεν έχω ξαναγράψει, κι είναι κατά κάποιο τρόπο ένας από το βαρύ πυροβολικό. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος με αυτή την προοπτική. Επίσης, ανυπομονώ να κυκλοφορήσω το πρώτο μου μυθιστόρημα αργότερα μέσα στην χρονιά, κάτι που θα είναι μία πολύ ειδική περίσταση για εμένα. Είναι κάτι το οποίο επεξεργάζομαι εδώ και πάρα πολύ καιρό, παραπάνω από δέκα χρόνια. Αν μπορεί να ειπωθεί ότι ένας συγγραφέας έχει το “μωρό” του, τότε αυτό είναι το δικό μου “μωρό”. Προς το παρόν κάνω κάποιες διορθώσεις, αλλά θα κάνω ότι περνάει από το χέρι μου για να το δει κόσμος φέτος. Είναι η δική μου απόφαση για την Νέα Χρονιά!
[Μετάφραση: Αλέξανδρος Τσαντίλας]
English
Being highly wanted, especially in a job context, is definitely something everyone desires and at the very least, it shows that you’re good at what you’re doing. On the other hand though, this demand (and the acceptance of proposals on your behalf) brings more work and less time, and you end up in the unpleasant position of having to do way more than you should.
Still, until you get to that point, you’ve been given the chance to occupy yourself with many projects and devote your time to things you like. Take this week’s guest, J.T. Krul, for example. Since the very first day he started his career in writing comics, he has repeatedly grabbed the opportunity to write for some of the industry’s most interesting titles.
He began with Marvel, in titles such as X-MEN UNLIMITED and SPIDER-MAN UNLIMITED. Later on, Krul caught the attention of Aspen’s Michael Turner and was assigned two of the company’s major titles, FATHOM and SOULFIRE, which are expected to appear on the big screen as well. Both titles are the property of the creator-owned collection of Aspen’s publisher, Michael Turner, while MINDFIELD, the writer’s third series for Aspen (a tale of conspiracy featuring telepaths used by U.S. secret services) is a creator-owned property of Krul himself. All these examples are typical of the trust that the publisher has shown to Krul.
However, Turner isn’t the only one to have shown trust. DC has trusted him with important series, such as TEEN TITANS (and several one shots of that title), as well as the relaunched GREEN ARROW of 2010. And, of course, DC wouldn’t set him aside from this year’s major event, the total relaunch of its 52 titles. In DC’s new universe, Krul was assigned to his “familiar character” GREEN ARROW, and also CAPTAIN ATOM. Still, after a while it was announced that he would depart from the first title, thus generating quite a few questions.
Well, this week’s guest, J.T. Krul will answer all these questions, recounting at the same time his experience in Aspen and TEEN TITANS , and he will also tell us about his future plans (in fact, just a few days ago, it was announced that he will take over the new title G.I. COMBAT).
What were the reasons behind the changes you made to TEEN TITANS (team roster etc) when you first took over? Do you feel that they worked for what you had in mind?
I just wanted to get back to the heavy hitters as far as the Teen Titans were concerned. For me that easily meant Superboy, Wonder Girl, and a Robin (be it Red or otherwise). I also wanted to keep Beast Boy and Raven around as they played such a bit part in the classic Wolfman/Perez run that continues to define this book. As for Ravager, she is one of my all-time favorite titans, so being able to bring her onto the team was especially gratifying.
Overall, I wanted the title to get back to the notion of family. Often we tend to focus a bit too much on the dysfunctional aspects of relationships rather than the positive ones. We highlight the bickering, the in-fighting, the drama. I choose to center on the support and friendship between the team members. That’s not to say there wasn’t going to be friction, especially when someone like Damian Wayne shows up, but for the most part I wanted to show how these heroes stood by one another, supported one another.
When writing team stories, like in TEEN TITANS or SOULFIRE, how can you make sure that each member gets their time in the spotlight?
That’s one of the tricky parts when tackling a book with so many characters. You want to give them all a chance to shine, but also want to be depth to it. Right out of the gate, it was a balancing act trying to give equal time to equal members in the Teen Titans, but obviously it quickly became the Damian Wayne show. He’s such a strong character that he dominates the scenes he is in. I particularly enjoyed the scenes with him and Ravager. They’d make one hell of a team-up book.
As for SOULFIRE, Volume Two had a LOT of moving pieces. Lot of main characters, but also various appearance by others, such as Pili and Dex. It was a bit easier early on when I divided up the book. We had Grace and Seph dealing with the dragons; Malikai, Sonia, and Jayden coping with a budding love triangle, and Benoist and P.J. off on the junk planet. That structure helped, but it got harder once it came to the epic conclusion when all the characters came back together. Obviously, characters like Malikai and Grace are the anchors of the book, so they will get the most time and space devoted to them. It was also part of the reason Volume Three focuses on them primarily. I wanted to clear things away and really dig into those characters.
You could also say I made the same decision for the BRIGHTEST DAY: GREEN ARROW run, stripping away his support system and leaving Oliver Queen a man alone in the forest. Sure, people came into his life, but it wasn’t Team Arrow. Galahad was a presence, but a lot of his purpose thematically was to reflect onto what Green Arrow was going through in his mind. That struggle to redeem himself in the mind of his harshest critic – himself.
Why did you have to leave from GREEN ARROW?
There are only so many hours in the day and only so many projects you can do at one time. I have been working on a few other things, and it just happened that I needed to step away from one of my new 52 books. I love Oliver Queen, but had been writing him for a few years and was really only getting started on Captain Atom. A hard decision, but one I had to make.
So there was a dilemma between leaving GREEN ARROW or CAPTAIN ATOM? Why did you decide to keep writing the latter?
Like I said, part of the reason I choose to stick with CAPTAIN ATOM was because I had just started it. I was only beginning to build his world and tell his stories, and I was really excited about what Freddie Williams and I had planned. It’s really a different kind of book – not really a super hero book. Don’t get me wrong, it’s got action and intrigue and all that jazz, but it’s more of a story about a man losing himself in his limitless powers. And, working with Freddie Williams and Jose Villarrubia is an absolute blast!
What should we expect next for Captain Atom?
Starting with issue #5, we’ll finally see the confrontation between Captain Atom and the strange creature that’s been lurking and evolving in the shadows. It’s a rather big battle for our hero, a true test of his powers and his backbone. It’ll challenge him in ways he didn’t really expect. It all has to do with where the creature came from. That runs through #6.
Starting in issue #7, we are going into another aspect of Captain Atom’s powers – one that we only touched upon briefly in issue #3 – the time displacement. He’ll come face-to-face with a future version of himself and embark on a journey into truly uncharted territory. It’s a big story that will run pretty much through issue #12, and encompasses a lot of stuff that happened early in the book. Freddie and I have been building to this point all along. And, I can’t wait for the readers to see what we have in store for Captain Atom.
Does the fact that Captain Atom is virtually invincible make it more or less difficult for you to write a story?
Yeah. The whole concept of the book is pretty much about the difficulties in limitless powers, from a character standpoint, but I guess you could say also from a writing standpoint. When I first started talking about the book with the gang at DC, I knew this couldn’t be a villain of the week book. He’s too strong for that. He had a major nemesis in a guy called Major Force, who was essentially the same as him – suffered through the same experiment. But, I wanted to stay away from that. I wanted to explore the notion of having these god-like powers and what that does to him. Obviously, there is a bit of a Dr. Manhattan vibe in the book, which is intentional. After all, he’s based on the original Captain Atom. But, I wanted to focus on the man before he becomes disconnected from society. In WATCHMEN, Dr. Manhattan is already far-gone from humanity, and having a strong scientific mind doesn’t actually help. It’s like he’s moving through the world, but not living in it. For Captain Atom, he’s just a man, like any of us. A great pilot, but just a man. How does he grapple with the powers, how does it change and challenge him? How does Captain Atom remain Nathaniel Adam? Is it even possible? That’s our story.
Did you do any kind of research for MINDFIELD?
Absolutely. I researched for a few years before I even started writing it. Digging into the history of the real MK:ULTRA program in the United States, drug experimentation, remote viewing, and the like. I also focused what the CIA and other world spy organizations were up to during the Cold War, as well as the drug culture and political unrest in the 1960’s, when a lot of this stuff was at its height. Essentially, the idea spilled out of the response to September 11th and the Patriot Act. I imagined a CIA official in the days following the attack – combing through every program they tried in the past, looking for anything that would help in the war on terror. Telepathic agents… can’t get much better than that.
Will we see SOULFIRE vol. 4 or MINDFIELD vol. 2 in the stands any time soon?
Volume Three of SOULFIRE will wrap up in the Spring of 2012, and will feed right into a summer event for Aspen called SOULFIRE: THE SEARCH FOR THE LIGHT, which will be comprised of a series of connected one-shot issues focusing on various characters in the SOULFIRE universe. All of which will lead up to the biggest story yet in SOULFIRE Volume 4. I’ve been extremely lucky to be able to build and expand the SOULFIRE universe and mythology over the years, and the coming volume will take it up a notch. It will deal with the biggest questions about magic and the very origins of it all.
As for MINDFIELD, I’d love to do a second volume. I already have an outline for it, but it might take a bit of time. Alex Konat did a great job on the book, and I’d love to have him do another volume, but he’s swimming in the FATHOM universe right now. And Aspen has a rather full slate, so we need to see where it can fit into the schedule. Hopefully though, the trade paperback of the first volume will be available later this year, so people who haven’t caught it yet can check it out.
SOULFIRE and FATHOM will be adapted to film. Is there any news from that front?
The movie industry is a very fickle business, with tremendous ebb and flow. Both projects are definitely being pursued, but at the moment, nothing is moving forward in terms of production or anything like that. It’s a long process with many hurdles to overcome. I do know one thing, both a SOULFIRE and a FATHOM movie would totally rock!
Do you have any other projects for the immediate future?
2012 is looking to be a pretty busy year for me as I continue on with CAPTAIN ATOM and SOULFIRE, as well as another project or two at DC. One of which I hope will be announced later in January. It’s a character I haven’t really written before, and it’s one of the bigger guns, so to speak. I’m really excited for it. I’m also looking forward to releasing my first novel later in the year, which is going to be very special for me. It’s something I’ve been working on a long time. Like over 10 years. If a writer can be said to have their “baby,” then this is truly it. I’m dealing with some revisions at the moment, but really am going to do everything I can to get it out for people this year. It’s my New Year’s resolution!
[Translated by Alexandros Tsantilas]