DC ANIMATED UNIVERSE #3. SUPERMAN: THE ANIMATED SERIES
Φίλες, φίλοι, geeks, fans και λοιπό Internet, σας καλωσορίζω πίσω στο αφιέρωμα μας στο DCAU! Στα δύο προηγούμενα μέρη του ταξιδιού μας, ασχοληθήκαμε με το BATMAN: THE ANIMATED SERIES και το BATMAN BEYOND. Σήμερα, όμως, φεύγουμε από τη Gotham και πάμε ολοταχώς για την φωτεινή πρωτεύουσα που είναι γνωστή ως Metropolis, σπίτι του Superman! Φουλ ολοταχώς για το SUPERMAN: THE ANIMATED SERIES, λοιπόν!
LOOK, UP IN THE SKY! IS IT A BIRD? IS IT A PLANE? NO IT’S…
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p6gyTq-k5ng[/youtube]
Το 1996, o Bruce Timm μαζί με τον Paul Dini και τον Alan Burnett, μετά από την επιτυχία του BATMAN: THE ANIMATED SERIES, επανέφεραν τον Τελευταίο Γιο του Krypton στη μικρή οθόνη με την μοναδική τους animated προσέγγιση. Κύριες επιρροές στο εγχείρημα αυτό ήταν τα κλασικά Superman cartoons του Max Fleischer από το 1941 (αν δεν τα έχετε δει, δείτε τα οπσωδήποτε εδώ και μετά δείτε το σχετικό μίνι ντοκιμαντέρ), το έργο του θρυλικού Jack Kirby και το reboot/εκμοντερνισμό του Superman που έκανε το 1986 ο John Byrne, κατά παραγγελία της DC, με το comic THE MAN OF STEEL (το οποίο με την σειρά του είχε επίσης τις ρίζες του στο έργο του Fleischer). Έτσι, λοιπόν, έκανε πρεμιέρα το SUPERMAN: THE ANIMATED SERIES…
STRANGE VISITOR FROM ANOTHER PLANET
Η σειρά ξεκινάει με το origin του Kal-El/Superman. Τα πάντα είναι λίγο-πολύ όπως τα ξέρετε: Ο πλανήτης Krypton ζει τις τελευταίες του ώρες και ο επιστήμονας Jor-El προσπαθεί μάταια να πείσει το Συμβούλιο του Krypton για την επερχόμενη καταστροφή. Εκείνοι τον αγνοούν, εν μέρει λόγω εθελοτυφλίας και λόγω της τυφλής τους πίστης στην τεχνητή νοημοσύνη γνωστή ως Brainiac που χειρίζεται σχεδόν τα πάντα στον Krypton και θεωρούν πως θα τους είχε ήδη προειδοποιήσει αν ήταν να συμβεί κάτι τέτοιο.
Όμως, ο Jor-El ανακαλύπτει ότι όχι μόνο ο Brainiac όντως ήξερε τι θα συμβεί, αλλά δεν έκανε τίποτα για να σώσει του κατοίκους του Krypton, καθώς θα ήταν καταδικασμένη προσπάθεια. Αντίθετα, επιλέγει να σωθεί ο ίδιος, κάνοντας “download” τον εαυτό του σε ένα διαστημόπλοιο, και εγκαταλείπει τον πλανήτη.
Ο Jor-El, κυνηγημένος από την αστυνομία του Krypton (καθώς εισέβαλε στην κεντρική μονάδα του Brainiac, υποπτευόμενος τα ψέματά του), επιστρέφει σπίτι του, όπου, εν μέσω των μαζικών σεισμών που αποτελούν τους “επιθανάτιους σπασμούς” του πλανήτη, τοποθετεί τον γιο του, Kal-El, σε ένα σκάφος φτιαγμένο για διαπλανητικό ταξίδι, με προορισμό τη Γη. Μαζί με την γυναίκα του, Lara, αποχαιρετούν το παιδί τους και έτσι το βρέφος γλιτώνει την τελευταία στιγμή, καθώς ο Krypton καταστρέφεται σε μία τιτάνια έκρηξη.
Το σκάφος, λοιπόν, προσγειώνεται κάπου στο Kansas, όπου ανακαλύπτεται από τον Jonathan Kent και την γυναίκα του Martha, καθώς γυρίζουν σπίτι τους στο Smallville. Αποφασίζουν να υιοθετήσουν τον μικρό Kal και τον ονομάζουν Clark Kent.
Καθώς μεγαλώνει ο Clark, ανακαλύπτει πως έχει υπερδυνάμεις (λόγω του κίτρινου ήλιου της Γης και της μικρότερης βαρύτητας του πλανήτη μας). Όταν φτάνει στην εφηβεία, οι γονείς του, έχοντας ήδη πει στον Clark πως είναι υιοθετημένος, αποφασίζουν να του πουν πως δεν είναι γήινος και του δείχνουν το σκάφος στο οποίο τον βρήκαν.
Καθώς ο Clark περιεργάζεται το σκάφος, βρίσκει ένα τεχνούργημα, το οποίο ενεργοποιείται από το DNA του και μεταδίδει απευθείας στον εγκέφαλο του πληροφορίες για τους πραγματικούς γονείς του και τον Krypton. Έτσι, λοιπόν, ο Clark αποδέχεται την κληρονομιά του τόσο ως Κρυπτονιανός αλλά και ως κάτοικος της Γης.
Μερικά χρόνια αργότερα o Clark μετακομίζει από το Smallville στην Metropolis, πιάνει δουλειά ως δημοσιογράφος στην εφημερίδα DAILY PLANET και παράλληλα ξεκινάει την δράση του ως Superman, έχοντας αποφασίσει να χρησιμοποιήσει τις δυνάμεις του για το καλό όλης της ανθρωπότητας.
THE MAN OF STEEL
Η σειρά έχει αρκετές διαφορές από το BTAS, τόσο λόγω του πρωταγωνιστή όσο και χάρη στη μεγαλύτερη εμπειρία που είχε αποκτήσει η ομάδα των συντελεστών. Αυτό που ξεχωρίζει από την αρχή είναι η σαφώς καλύτερη ποιότητα animation (η οποία αργότερα υιοθετήθηκε και στo BTAS). Επίσης, σε αντίθεση με τη σκοτεινή, μελαγχολική Gotham, η Metropolis είναι μία φωτεινή, λαμπρή μεγαλούπολη, με έντονες επιρροές από Art Deco, όπου οι περισσότερες ιστορίες εκτυλίσσονται υπό το φως της ημέρας και γενικότερα κυριαρχεί μια πιο ελαφριά ατμόσφαιρα.
Ο ίδιος ο Superman είναι αγαπημένος των πολιτών ως υπερασπιστής της πόλης, ενώ ο Batman κινείται στο σκοτάδι της νύχτας και, στην καλύτερη περίπτωση, οι περισσότεροι τον βλέπουν ως εξίσου ψυχοπαθή με τους αντίπαλους του.
Στον Superman δίνει την φωνή του ο Tim Daly, συνεχίζοντας έτσι την παράδοση του DCAU να δίνει εξαιρετικό voice casting στους χαρακτήρες. Πλαισιώνεται από την δυναμική και κυνική δημοσιογράφο Lois Lane (Dana Delany – απίστευτη ερμηνεία), και φυσικά την νέμεσή του, τον Lex Luthor (Clancy Brown, ο οποίος είχε παίξει και τον Kurgan στο πρώτο HIGHLANDER και είναι επίσης άριστος στον ρόλο του Lex) και ο εκπληκτικός Corey Burton ως Brainiac.
Φυσικά, δεν λείπουν κλασικοί χαρακτήρες όπως ο εκδότης της DAILY PLANET, Perry White, ο φωτογράφος της εφημερίδας Jimmy Olsen, ο Jonathan και η Martha Kent, ο παιδικός έρωτας του Clark από το Smallville, Lana Lang, και ο καθηγητής Emil Hamilton που αποτελεί τον επιστημονικό σύμβουλο του Superman και αργότερα η Supergirl. Τέλος, υπάρχει και ο αστυνομικός Dan Turpin, ο οποίος μοιάζει εμφανισιακά και αποτελεί φόρο τιμής στον Jack Kirby. Μία νέα προσθήκη είναι η Mercy Graves, σωματοφύλακας και βοηθός του Luthor, που σαν την Harley Quinn, μεταπήδησε στα comics.
Εκτός από τους προαναφερθέντες supervillains, την ζωή του Superman κάνουν δύσκολη και οι: Metallo (του δανείζει την φωνή του ο Malcolm McDowell, μπορεί να τον θυμάστε ως Alex στο CLOCKWORK ORANGE), Toyman, Parasite, Lobo, Bizarro, Mr. Mxyzptlk καθώς και πολλοί άλλοι. Αργότερα, τον ρόλο του κύριου villain τον αναλαμβάνει ο Darkseid (με τη φοβερή φωνή του Michael Ironside), καθώς και οι υπόλοιποι κάτοικοι του Apokolips.
Στο επεισόδιο “World’s Finest” (που χωρίζεται σε τρία μέρη) κάνουν την εμφάνιση τους και ο Joker με την Harley που συμμαχούν με τον Lex, κάτι που φυσικά φέρνει τον Batman στη Metropolis! Σε άλλο επεισόδιο κάνει guest εμφάνιση ο Flash και, φυσικά, κάνει αγώνα ταχύτητας με τον Superman.
THIS IS A JOB FOR… SUPERMAN!
Με το πλούσιο supporting cast, την πολύ καλή επιλογή supervillains και τη λιγότερο καταθλιπτική οπτική του Superman, η σειρά κάνει φοβερή δουλειά στον να απεικονίζει τους χαρακτήρες, δεν τσιγκουνεύεται τη δράση και έχει την κατάλληλη δόση χιούμορ.
Ενδιαφέρον είναι ότι εδώ ο Clark Kent δεν είναι ο ατζαμής φλώρος που έχουμε δει σε άλλες version. Είναι μία ήρεμη δύναμη με αυτοπεποίθηση και πολλές φορές διαπρέπει και ως δημοσιογράφος, κάνοντας έρευνα. Από την άλλη, ως Superman, η δύναμη του έχει όρια και δεν πλησιάζει το status του υπερήρωα-θεού. Για παράδειγμα: χρειάζεται ειδική στολή για να αναπνεύσει στο διάστημα ή κάτω από το νερό. Πολλές φορές τον βλέπουμε να ζορίζεται, αν και, φυσικά, καταλήγει να είναι πάντα όσο δυνατός απαιτεί το σενάριο.
Αν κάτι μπορεί να ενοχλήσει μερικούς, είναι το ότι σχεδόν πάντα καταλήγει να σώζει την Lois από μπελάδες που μπήκε εξαιτίας της παρορμητικής της φύσης.
Βέβαια, αυτό συμβαίνει σε όλες τις version του Supes, οπότε δεν είναι κάτι μη αναμενόμενο. Μάλιστα υπάρχουν στιγμές στην σειρά που το γεγονός αυτό αναγνωρίζεται και οι δημιουργοί της σπάνε και λίγο πλάκα με αυτό.
Επίσης, εδώ ο Superman δεν είναι το κλασσικό “προσκοπάκι” που ξέρουμε. Είναι λίγο πιο σκληρός και ενίοτε φλερτάρει και με την πιο σκοτεινή του πλευρά, κάτι που προσθέτει ενδιαφέρον τόσο στον χαρακτήρα, όσο και στην σειρά γενικότερα.
THE MAN OF TOMORROW
Εκτός από το καλό animation, η σειρά διαθέτει και το ανάλογο soundtrack. Όχι τόσο καλό όσο του BTAS, αλλά σίγουρα πιο ηρωικό και ταιριαστό για τον Superman. Προς το μέσο της, συνδυάστηκε με την σειρά THE NEW BATMAN ADVENTURES και ονομάστηκε THE NEW SUPERMAN/BATMAN ADVENTURES, που στην ουσία αποτελούταν από ένα επεισόδιο από την κάθε σειρά και παιζόταν το ένα μετά το άλλο.
Το STAS αιχμαλωτίζει με τον καλύτερο τρόπο την ουσία του Superman και του κόσμου του και τα επεκτείνει, προσθέτοντας νέες και ενδιαφέρουσες πινελιές. Η σειρά διάρκεσε τέσσερις σεζόν (1996-2000) και θεωρείται μία από τις καλύτερες και πιο πιστές μεταφορές του Superman και έχει τιμηθεί με πολλές υποψηφιότητες για τα βραβεία Annie και επίσης επεκτάθηκε σε comics και videogames. Ο γραφών τη συνιστά ανεπιφύλακτα (αποφύγετε το videogame για το Nintendo 64 πάντως. Από τα πιο άθλια παιχνίδια ever).
Για άλλη μία φορά, ο Timm και ο Dini τα καταφέρνουν άριστα με έναν από τους πιο γνωστούς υπερήρωες. Αλλά το project που ακολούθησε θα αποδεικνυόταν και το πιο φιλόδοξο, καθώς πήγαν στο επόμενο λογικό βήμα και ασχολήθηκαν με τη Justice League. To ίδιο θα κάνουμε και εμείς στο επόμενο μέρος του αφιερώματος μας!