A MONTH IN COVERS (September 2014)
Καλώς ήλθατε στη νέα μηνιαία στήλη, που σκοπό έχει να κρίνει τα comics απ’ το εξώφυλλο τους και όχι από το περιεχόμενο τους. Ενώ μια τέτοια δήλωση θα ήταν πολύ ρηχή, εφαρμοσμένη σε άλλες περιπτώσεις, η “εξωτερική εμφάνιση” αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της 9ης Tέχνης.
Κάθε μήνα, θα σας παρουσιάζω δέκα εξώφυλλα χωρίς καμία σειρά προτίμησης, παρά μόνο με αλφαβητική ταξινόμηση. Η επιλογή, όπως και η μικρή κριτική που θα συνοδεύει το κάθε καλλιτέχνημα/έργο, είναι, προφανώς, καθαρά προσωπική, οπότε οποιαδήποτε παράπονα, συγχαρητήρια, ή προτάσεις άλλων εξώφυλλων, μπορούν να γίνουν στα σχόλια παρακάτω.
Πέρα απ’ την προσωπική επιλογή, όμως, υπάρχουν κάποια κριτήρια που θα πρέπει να πληρούν τα περί τα 500-600 εξώφυλλα που εξετάζω κάθε φορά. Να έχουν πράγματι κυκλοφορήσει μέσα στο μήνα που εξετάζουμε και γι αυτό χρησιμοποιώ την επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας παγκοσμίως. Στην περίπτωση των collected editions, το εξώφυλλο θα πρέπει να έχει σχεδιαστεί ειδικά για την έκδοση, να μην αποτελεί δηλαδή επανεκτύπωση εξώφυλλου από τεύχος. Επίσης, τα εξώφυλλα θα κρίνονται απαραίτητα όπως αυτά φθάνουν στα χέρια μας ως τελικό προϊόν, δηλαδή με το logo τους, τα τυχόν barcode, credits κ.λπ. Είναι πολλές οι περιπτώσεις που ωραία εξώφυλλα έχουν “καεί” από λάθος χρήση των παραπάνω, αλλά tough luck, καθώς έτσι έχασαν μια θέση στις παρακάτω επιλογές.
BLUE ESTATE THE GRAPHIC NOVEL HC
Cover Artist: Viktor Kalvachev
Image Comics
Η σειρά BLUE ESTATE έχει πάντα εντυπωσιακά εξώφυλλα και το συγκεκριμένο, ειδικά σχεδιασμένο για την complete edition, είναι απ’ τα ομορφότερα. Με μια pin-up/noir αισθητική, διανθίζει τη σύνθεση με λεπτομέρειες, όπως το εισιτήριο, το αεροπλάνο/περίστροφο και το φως να σχηματίζει ένα ουίσκι με πάγο, λεπτομέρειες που ίσως κάποιοι δεν είδαν, εξαιτίας της αισθησιακής γυναικείας παρουσίας, με την όμορφη στάση και τα λάγνα, αλλά κλειστά, μάτια.
DRUMHELLAR #9
Cover Artist: Riley Rossmo
Image Comics
Ένα παιδικό ποδήλατο, που στο διάβα του αφήνει μια λίμνη αίματος, στο οποίο πνίγεται και κρεμιέται ταυτόχρονα ένας άνθρωπος, δεν είναι και πολύ φυσιολογικό ως θέμα. Όμως, στην περίπτωση του, εθισμένου σε παραισθησιογόνα, ήρωα του DRUMHELLAR, όλα είναι πιθανά, σε ένα εξώφυλλο με το προτεταμένο, κατάλευκο χέρι να εντείνει την αγωνία στο έπακρο.
ELEKTRA #6
Cover Artist: Mike Del Mundo
Marvel Comics
Μετά τα απίθανα εξώφυλλα του Mike Del Mundo για το X-MEN: LEGACY, ο καλλιτέχνης συνεχίζει ακάθεκτος και στο ELEKTRA. Το φως του ελικοπτέρου μας δείχνει τη στιγμή, το κλείσιμο της αυλαίας μιας θανάσιμης χορογραφίας, πλήρες, με την υπόκλιση αλλά και τα λουλούδια των “θεατών”. Το κόκκινο της Marvel και η διαφήμιση χαλάνε τη σύνθεση, αλλά το εξώφυλλο είναι τόσο δυνατό που δεν μπορούσα να το απορρίψω.
HEXED #2 (Vol 2)
Cover Artist: Emma Rios
Boom! Studios
Μια τρομακτική σύνθεση από την ταλαντούχα Emma Rios, με το αίμα που κυλάει απ’ το λαιμό της πρωταγωνίστριας, να μας εισάγει σε έναν άλλο, εφιαλτικό κόσμο. Χρωματισμένο προσεκτικά, έτσι ώστε να μοιάζει με negative cover χωρίς να είναι, η σύνθεση διηγείται άμεσα και λιτά το περιεχόμενο της ιστορίας, για όποιον διαβάζει το HEXED.
LOW #3
Cover Artist: Greg Tocchini
Image Comics
Ο ασαφής και μουτζουρωμένος Greg Tocchini, δίνει κάθε μήνα σταθερά καλά εξώφυλλα, στη σειρά LOW. Με μια σύνθεση που μοιάζει να τοποθετήθηκε πολύ σοφά ανάποδα, δίνοντας πλαστικότητα στην κίνηση, σαν τα εξωγήινα φυτά να χαϊδεύουν προστατευτικά την ηρωίδα, για να την αφήσουν αργότερα μαλακά στο έδαφος. Περίεργη επιλογή(;) να κάνει γυμνές της θηλές στο στήθος, ενώ είναι ξεκάθαρο ότι φοράει στολή.
MIND MGMT #26
Cover Artist: Matt Kindt
Dark Horse Comics
Βρίσκω αρκετά χιουμοριστικό το συγκεκριμένο εξώφυλλο, παρ’ όλο το αιματηρό αποτέλεσμα του τελευταίου καρέ. Είναι σαν να σου έχει δώσει κάποιος ένα how-to, βήμα-βήμα, του πως θα σκοτώσεις κάποιον χωρίς να τον αγγίξεις, αλλά με “σχηματάκια” για ευκολότερη κατανόηση. Κάπως σαν τις οδηγίες που βρίσκεις μέσα στα προϊόντα του IKEA. Συν τοις άλλοις, διαφέρει πάρα πολύ από ένα συνηθισμένο cover.
RED SONJA #12
Cover Artist: Jenny Frison
Dynamite Entertainment
Σε μια προσπάθεια απομάκρυνσης από το τετριμμένο cover με την ολόσωμη, “chain-mail, βυζιά και κώλος” Red Sonja, η Jenny Frison ζουμάρει στο πρόσωπο της πολεμίστριας. Με ένα βλέμμα που μαγνητίζει, αλλά και ένα καθηλωτικό κόκκινο να κατακλύζει τη σύνθεση, ο στόχος να ξεχωρίζει το comic στα stands επιτυγχάνεται και με το παραπάνω.
RICKY ROUSE HAS A GUN OGN
Cover Artist: John Aggs
SelfMadeHero
Στο στιλ poster κινέζικης προπαγάνδας, με επίκεντρο έναν διαστρεβλωμένο, οπλοφόρο Mickey Mouse, ο John Aggs χρησιμοποιεί τη δύναμη του συμβόλου του ποντικιού της Disney. Το RICKY ROUSE HAS A GUN έχει αρκετά διαφορετικό στιλ στο εσωτερικό του, αλλά η τρομακτική εκδοχή, με τα δόντια και το ψυχοπαθές βλέμμα, σε τραβάει να το ανακαλύψεις.
TERMINAL HERO #2
Cover Artist: Jae Lee
Dynamite Entertainment
Ο Jae Lee είναι ένας δυνατός cover artist και στο συγκεκριμένο πετυχαίνει διάνα. Η αδιαφορία του ήρωα μπροστά σε μια σφαίρα, λίγα μόλις εκατοστά από το κρανίο του, γίνεται ακόμη πιο φανερή από το κράτημα της οδοντογλυφίδας(!) και από το έντονο, αλλά απαθές βλέμμα του. Στο τελικό αποτέλεσμα, βοηθάει πολύ και το logo του TERMINAL HERO, που δένει ωραία με το σύνολο.
UNWRITTEN: APOCALYPSE #9
Cover Artist: Yuko Shimizu
DC Comics (Vertigo)
Η Yuko Shimizu, δύο φορές υποψήφια για Eisner καλύτερου εξωφύλλου, μας χαρίζει κάθε μήνα πολύ όμορφες δουλειές, χάρη στο UNWRITTEN. Τώρα που η σειρά οδεύει στο φινάλε, ελπίζω να συνεχίσουμε να τη βλέπουμε κάπου αλλού. Στο συγκεκριμένο τεύχος, έχουμε το γνώριμο ύφος παραδοσιακής ιαπωνικής τέχνης και το τρίτο εξώφυλλο για το μήνα με επίκεντρο το βλέμμα του ήρωα.
Ειδική Μνεία: Πως να ΜΗΝ κάνετε ένα εξώφυλλο!
Μετά τον παράλογο ντόρο με τα εξώφυλλα του Milo Manara, το παρακάτω έκτρωμα, που ανακοινώθηκε σχεδόν την ίδια περίοδο με το εν λόγω “σκάνδαλο”, με κάνει και απορώ γιατί δεν έγινε αφορμή για μεγαλύτερη φασαρία. Πέρα από την τραγελαφική και γελοία τοποθετήση του σφυριού που επέλεξε ο Andrew Robinson, η οποία είναι σαν να χλευάζει: “Πάρτε women empowerment, μέσω προέκτασης αντρικού μορίου”, σας προτρέπω να δείτε τα πόδια, τα γόνατα, τους μυς, τα χέρια, την έκφραση… το ένα χειρότερο απ’ το άλλο.