THE AMAZING SPIDER-MAN #16.1
Writer: Gerry Conway
Artist: Carlo Barberi
Marvel Comics
Δε λέω, καλές και οι ιστορίες στις οποίες ο Spider-Man θριαμβεύει έναντι μιας απειλής κοσμικών διαστάσεων, ιδιαίτερα όταν είναι τόσο καλογραμμένη (SPIDER–VERSE), αλλά δε θα έλεγα όχι και σε μια ιστορία μικρότερης κλίμακας, όπως το THE AMAZING SPIDER-MAN #16.1, ειδικότερα όταν περιλαμβάνει τη μαφία. Το ότι έχει αναλάβει τα συγγραφικά καθήκοντα αυτής της ιστορίας ο θρυλικός Gerry Conway (THE NIGHT GWEN STACY DIED, SUPERMAN VS. THE AMAZING SPIDER-MAN) είναι το κερασάκι στην τούρτα (και μάλλον η τούρτα η ίδια).
Εκμεταλλευόμενοι το κενό που υπάρχει στην ηγεσία του εγκληματικού κόσμου, οι διάφοροι αρχηγοί της μαφίας (τους οποίους μπορούμε να δούμε στο υπέροχο, όπως πάντα, εξώφυλλο του Arthur Adams) προσπαθούν με το έναν ή τον άλλον τρόπο να επιβληθούν των αντιπάλων τους. Μια τέτοια προσπάθεια έχει ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό του συνεργάτη και μέντορα της αστυνομικού Yuri Watanabe, η οποία, βλέποντας ότι το να ακολουθείς τον νόμο κατά γράμμα δεν αποφέρει κάποιο αποτέλεσμα, αποφασίζει να επαναφέρει την περσόνα της Wraith. Και εδώ είναι που μπαίνει στο παιχνίδι ο Spider-Man, ο οποίος αποφασίζει να τη βοηθήσει με την υπόθεση. Και επίσης εδώ είναι που εντοπίζεται το πρώτο πιθανό πρόβλημα.
Ενώ η σειρά φέρει το όνομα του Spider-Man στον τίτλο, δεν είναι ο ουσιαστικός πρωταγωνιστής της ιστορίας. Πρωταγωνίστρια είναι η Yuri – είναι ο PoV χαρακτήρας, είναι αυτή που συμμετέχει στην εξέλιξη των γεγονότων. Βέβαια, αυτό ισχύει κυρίως για την αρχή, καθώς δίνεται το spotlight σε έναν C-List χαρακτήρα και μπορούμε να δούμε την επίδραση ενός gang war στους αστυνομικούς – βέβαια, ίσως ξενίσει κάποιον αναγνώστη που θέλει να διαβάσει μια περιπέτεια με τον Spidey στο κέντρο της αφήγησης. Θεωρώ, βέβαια, ότι στη συνέχεια ο Αραχνάκιας θα αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία, σίγουρα μετά την εμφάνιση της Black Cat στην πλοκή.
O Conway γρήγορα αποδεικνύει ότι είναι έμπειρος writer. Στην αρχή γίνεται μια γρήγορη αναφορά στο πώς τα γεγονότα του SPIDER-VERSE άλλαξαν ψυχολογικά τον ήρωα μας, ενώ στην συνέχεια βλέπουμε επίσης πως τα γεγονότα του SUPERIOR SPIDER-MAN επηρέασαν τον ήρωα, ακόμα και μετά από τόσο καιρό. Φυσικά, ο Conway ξέρει την φωνή του Spider-Man όσο λίγοι και ισορροπεί με μαεστρία μεταξύ της σοβαρής και χιουμοριστικής του πλευράς. Εκεί που έχει ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία είναι με τη Wraith. Με το να την βάζει στο κέντρο του επικείμενου gang war, του έχει ανοίξει διάπλατα ο δρόμος ώστε να εξερευνήσει σε βάθος τον χαρακτήρα και να τον ανανεώσει.
Είναι σχεδόν σαν να είχε γράψει ένα σενάριο ο Conway πολλά χρόνια πριν, να το βρήκε, να το ανανέωσε λίγο και να το έδωσε στην Marvel. Καιρό έχουμε να δούμε την μαφία να παίζει τέτοιο ρόλο σε μια ιστορία του Spidey. Ακόμα και όταν είδαμε τη Black Cat να προσπαθεί να σκοτώσει τον ήρωα μας, στην αρχή του Volume 3 του ASM, έλειπε το αστυνομικό στοιχείο, το οποίο συνοδεύει ιδανικά χαρακτήρες όπως οι Tombstone, Mr. Negative κτλ.. Εδώ ίσως να βοηθάει και το γεγονός ότι ο Conway έχει γράψει πολλά επεισόδια της σειράς LAW AND ORDER.
Στο σχέδιο, o Carlo Barberi (DEADPOOL: SUICIDE KINGS) κάνει ικανοποιητική δουλειά. Ο Spider-Man του ζωντανεύει στην σελίδα και ο ίδιος σχεδιάζει αξιοπρεπείς σκηνές μάχης, με αποτέλεσμα να μη χάνεις ποτέ την εξέλιξη της ιστορίας, λόγω π.χ. ενός κακώς τοποθετημένου panel. Ωστόσο, έχω κάποιες ενστάσεις. Πιο συγκεκριμένα; Το στιλ του (σε συνδυασμό με τα χρώματα που έχουν χρησιμοποιηθεί) δεν ταιριάζει με την ιστορία. Ίσως να περίμενα πιο… φυσικό σχέδιο με ελαφρώς πιο μουντά χρώματα. Όσο θα προστίθενται και άλλοι χαρακτήρες, αυτό πιθανότατα να αποδειχτεί μεγαλύτερο πρόβλημα. Η άλλη μου ένσταση είναι πως σε μερικές σελίδες οι χαρακτήρες και το background δεν… αλληλοϋποστηρίζονται. Είναι σαν να σχεδίασε ξεχωριστά το background με όσο περισσότερες λεπτομέρειες και αναφορές σε φωτογραφίες γίνεται, μετά σχεδίασε ξεχωριστά τους χαρακτήρες, οι οποίοι είναι πιο στυλιζαρισμένοι και ενίοτε σα να βγήκαν από manga και μετά τους πρόσθεσε πάνω από τα background.
Σας προτείνω λοιπόν το THE AMAZING SPIDER-MAN #16.1; Φυσικά και ναι. Ο Conway κάνει εξαιρετική δουλειά με το characterization των δύο πρωταγωνιστών (το τεύχος πιο πολύ διαβάζεται ως “πιλότος” μιας επερχόμενης σειράς με την Wraith), με τον ρυθμό της ιστορίας και το χτίσιμο της και μας συστήνει με επιτυχία τους πρώτους από τους σημαντικούς συμμετέχοντες του πολέμου που ετοιμάζεται. Το σχέδιο του Barberi, ενώ είναι σωστό τεχνικά και όμορφο, δεν ταιριάζει με την ατμόσφαιρα και την φύση της ιστορίας. Ίσως ο Conway να προσαρμόσει το γράψιμο του στα μέτρα του Barberi, ίσως αυτός να προσαρμόσει το σχέδιό του στα μέτρα του Conway. Αν θέλετε να διαβάσετε μια old-school ιστορία με έναν ήρωα γεννημένο για τέτοιες ιστορίες και με έναν writer που έχει γράψει μερικές από τις καλύτερες ιστορίες με τον συγκεκριμένο ήρωα, να διαβάσετε το τεύχος.