THE FADEOUT #1-5

thefadeout_01_Writer: Ed Brubaker
Artist: Sean Phillips
Image Comics

Το πρώτο τεύχος του THE FADE OUT ξεκινά σαν ένα καλό film noir, με το μυστήριο ενός φόνου που λαμβάνει χώρα στο Hollywood, τη δεκαετία του 1940, και συνεχίζεται σαν ένα φιλόδοξο και πολλά υποσχόμενο χιτσκοκικό mind game. Η ιστορία διαδραματίζεται το 1948, ιδομένη μέσα από τα μάτια του σεναριογράφου Charlie Parish, ο οποίος ξυπνά ύστερα από μια επεισοδιακή κραιπάλη και προσπαθεί να συνέλθει από το hangover, ενώ ασύνδετες και αχανείς σκέψεις τριβελίζουν στο μυαλό του.

Η μνήμη του έχει θολώσει από το αλκοόλ, αλλά σύντομα θα διαπιστώσει πως οι σκόρπιες του σκέψεις τον οδηγούν σε λανθασμένα συμπεράσματα. Είναι, άραγε, ο υπαίτιος για τη δολοφονία της Valeria Sommers, μιας ανερχόμενης στάρλετ και πρωταγωνίστριας της ταινίας στην οποία γράφει το σενάριο; Επηρεασμένος από τις ενοχές που νιώθει, καταφεύγει στον φίλο του και αλκοολικό συνάδελφο, Gil, στον οποίο εμπιστεύεται το μυστικό του, που αν το αποκάλυπτε θα σήμαινε το τέλος της καριέρας τους. Όμως, o Charlie δεν είναι ο μοναδικός που διχάζεται εσωτερικά, κουβαλώντας ένα σκοτεινό μυστικό, ενώ παράλληλα νιώθει συνένοχος σε μια πλάνη, την οποία ο ίδιος δημιούργησε από τα θραύσματα μνήμης που συνδέει μέρα με τη μέρα, λόγω των ξαφνικών Déjà vu. Τα πράγματα  μπερδεύονται ακόμη περισσότερο, όταν ο Charlie γίνεται αντικείμενο του ενδιαφέροντός της αντικαταστάτρια της Valeria, Maya Silver.

Η μαεστρία του Brubaker στο κέντημα της πλοκής διαφαίνεται σταδιακά από το πρώτο μέχρι και το πέμπτο τεύχος, με τη χρήση των ονειρικών εικόνων, των flashbacks και την προσπέλαση των σκέψεων του Charlie ανάμεσα σε παρελθόν και παρόν, αφήνοντας στον αναγνώστη την ελευθερία να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα μέσω της αλληλεπίδρασής του πρωταγωνιστή με τους άλλους χαρακτήρες και τους ιδιαίτερα ρεαλιστικούς διαλόγους αυτών. Ο συνδυασμός των κtfoομματιών του παζλ στην ιστορία, προκύπτει από το γεγονός ότι ο Brubaker, αργά και βασανιστικά, μας μυεί στο μυστήριο της διαλεύκανσης του φόνου, κάνοντας μας να ανυπομονούμε για το επόμενο τεύχος. Δεν υπάρχει o παραμικρός αντιπερισπασμός της προσοχής του αναγνώστη από την εμβύθισή του στον κόσμο του THE FADE OUT. Όλα διαδραματίζονται με μαθηματική ακρίβεια, αφήνοντας στοιχεία, τα οποία μόνο ο προσεκτικός αναγνώστης μπορεί να βάλει σε μια σειρά και να ακολουθήσει το μίτο της Αριάδνης.

Συνολικά, η ιστορία αποτελεί ένα ζοφερό και μελαγχολικό πορτραίτο του Hollywood στα 40s, με την απαραίτητη δόση σασπένς, μια λεπτομερής αντανάκλαση της πραγματικότητας, τόσο ως προς τα settings, το χώρο και το χρόνο, όσο και ως προς τη δόμηση των χαρακτήρων, με βάση τα πρότυπα εκείνης της εποχής. Θα έλεγα ότι γίνεται μια απόπειρα ψυχογραφημάτων των χαρακτήρων. Είναι η εμμονή στη λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά και γίνεται το σήμα κατατεθέν του THE FADE OUT, ως μιας δουλειάς που θα έχει διάρκεια σε βάθος χρόνου. Μερικοί χαρακτήρες μοιάζουν κλισέ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ενοχλούν, μα συνάμα είναι τόσο αληθοφανείς, που σχεδόν συμπάσχουμε μαζί τους.

the-fade-out-3-maya-silverΤο artwork του Phillips είναι εξαιρετικά ατμοσφαιρικό. Εκτός από την εκφραστικότητα στις κινήσεις και τα πρόσωπα των ηρώων, την ένταση που εκπέμπουν και τα σκοτεινά και επιβλητικά panels, που θυμίζουν πίνακες του  Edward Hopper, το team συμπληρώνει δυναμικά και η colorist Elizabeth Breitweiser, που εντείνει τη συναισθηματική φόρτιση της ιστορίας, με τους υπέροχους συνδυασμούς χρωμάτων, την εναλλαγή φωτός και σκιάς και σχεδιαστικών στιλ ανά περίσταση.

Η συνεργασία Brubacker – Phillips στέφθηκε με επιτυχία και να είστε σίγουροι ότι θα μας απασχολήσουν ξανά στο μέλλον με το ταλέντο τους. Άλλωστε, δοκίμασαν τις δυνάμεις τους με το FATALE και κέρδισαν την αγάπη του κοινού τους αλλά και μερικά Eisner Awards. Aν είστε φίλοι του films noir, των αστυνομικών μυθιστορημάτων και του Alfred Hitchcock, μη χάσετε το THE FADE OUT.