PREVIEWS PICKS (July 2015)
Αντιλαμβανόμαστε πως οι μέρες είναι δύσκολες και περίεργες (το ίδιο ισχύει και για τις βδομάδες, τους μήνες, τα χρόνια…) και πως ίσως μοιάζει ελαφρώς ανεπίκαιρο να ασχολούμαστε με παραγγελίες για comics που θα κυκλοφορήσουν το Σεπτέμβρη, την ίδια στιγμή που η χώρα “κινδυνεύει με χρεοκοπία”/”διαπραγματεύεται το μέλλον της”/”βουλιάζει στην καταστροφή”/ “αντιστέκεται στις πιέσεις των συμφερόντων”/ “βαδίζει έτσι κι αλλιώς σε μνημονιακό δρόμο”, ανάλογα με το ποιόν επιλέγει να ακούσει κανείς…
Παρ’ όλα αυτά, επειδή εμείς εδώ στο Comicdom είμαστε της άποψης ότι η ζωή δεν πρέπει να σταματάει (όχι, δεν εννοώ την Κωνσταντοπούλου – θυμάστε που κάποτε αυτό το αστείο το κάναμε για τη Λάσκαρη;) και επειδή τα comics είναι και θα παραμείνουν μέρος της ζωής μας (υπό κάθε κυβέρνηση και κάθε καθεστώς), μπήκαμε και αυτό το μήνα στη διαδικασία να ξεψαχνίσουμε το PREVIEWS της Diamond και να ψηφίσουμε τα comics που θα μας απασχολήσουν μελλοντικά, μία μόλις μέρα προτού κληθούμε να ψηφίσουμε “ΝΑΙ” ή “ΟΧΙ” (μάλλον “ΟΧΙ” ή “ΝΑΙ”, για να εναρμονιστούμε με το layout του ψηφοδελτίου) στο φλέγον δημοψήφισμα.
Οι τυχεροί/άτυχοι που κλήθηκαν να αναλάβουν τις τύχες του PREVIEWS PICKS, αυτές εδώ τις ιστορικές στιγμές για τη χώρα, είναι ο Γιώργος Χατζηκωστής και ο Δημήτρης Σακαρίδης, και με αυτό το πανέξυπνο και εντελώς πρωτότυπο color coding trick, σας δώσαμε να καταλάβετε ποιός θα γράφει τί.
Παρεμπιπτόντως, ο Δημήτρης Σακαρίδης είναι αυτός που υπογράφει την εισαγωγή που διαβάζετε έως τώρα, οπότε δεν υπάρχει λόγος να μην αλλάξει χρώμα για τις λιγοστές λέξεις που απομένουν. (Η συγκεκριμένη διευκρίνιση σχετικά με την εισαγωγή έγινε επειδή όταν υπάρχουν ακόμη και οι πιο φευγαλέες πολιτικές αναφορές, καλό είναι να μη δημιουργούνται αμφιβολίες σχετικά με το ποιός τις έχει κάνει…)
CAPTAIN AMERICA: WHITE #1 & 2
(Marvel, pg. M2, $3.99)
Νεκρανάσταση! Κάποτε, χρόνια πριν, όταν αυτή η σειρά των πολύχρωμων projects των Jeph Loeb και Tim Sale ήταν ακόμη ζωντανή, θυμάμαι να είχε βγει κατιτίς. Preview να ήταν; Τεύχος με αρίθμηση #0 να ήταν; Κάτι τέτοιο. Τέλος πάντων, αδυναμία στο σχέδιο του Sale πάντα είχα, αλλά αυτό από μόνο του δεν αρκεί. Δυστυχώς, η ποιότητα των συνεργασιών του με τον Loeb, είχε μια σταδιακά πτωτική ποιοτική πορεία, παραδίδοντας comics που όχι μόνο διαβάζονταν μέσα σε τρία λεπτά, αλλά, ακόμη χειρότερα, μου άφηναν την αίσθηση ότι δεν διάβασα τίποτα το ουσιαστικό, δίνοντας μια εντύπωση προχειρότητας.
Άλλα όποτε βλέπω αυτά τα δυο ονόματα, οφείλω να θυμίζω στον εαυτό μου να διαβάσει ξανά εκείνο το CHALLENGERS OF THE UNKNOWN limited series, ένα κρυμμένο διαμάντι. Το θυμάσαι;
Μια χαρά το θυμάμαι το COTU ltd series, και εξακολουθώ να το θεωρώ μια θαυμάσια δουλειά. Αλλά δεν μπορώ να μη θυμάμαι και όλες αυτές τις συνεργασίες των Loeb και Sale που ακολούθησαν τα επόμενα χρόνια. Όπου για κάθε αξιόλογο LONG HALLOWEEN, εξαιρετικό SUPERMAN FOR ALL SEASONS και αξιοπρεπές DARK VICTORY, υπάρχει ένα μετριότατο DAREDEVIL: YELLOW, ένα κάκιστο SPIDER-MAN: BLUE και ένα απλά τραγικό και σχεδόν προσβλητικό HULK: GRAY – και τα τρία τελευταία είναι πιο πρόσφατα!
Αν συνυπολογίσουμε και το φιάσκο του CATWOMAN: WHEN IN ROME και τις άπειρες κακές συγγραφικές δουλειές του LOEB εδώ και πολλά χρόνια, αντιλαμβάνεσαι, πιστεύω, γιατί δεν θα πλησίαζα το CAP: WHITE ούτε στα δέκα μέτρα…
MIRACLEMAN BY GAIMAN & BUCKINGHAM #1 & 2
(Marvel, pg. 25, $4.99)
Ε, τώρα που η Marvel ολοκλήρωσε την επανέκδοση του run που συνέγραψε ο Original Writer (TM & © some bearded whackjob in Northampton), ήρθε προφανώς η ώρα να προχωρήσει στην επανέκδοση του run που συνέγραψε ένας πραγματικά “original writer”!
Πέρα από την πλάκα (την οποία είμαι βέβαιος πως δεν εκτιμούν καθόλου οι πιστοί της εκκλησίας του γνωστού κοινωνικότατου ερημίτη), το run του Neil Gaiman στο MIRACLEMAN ήταν εξίσου καλό με αυτό του Moore, οπότε όσοι δεν το έχετε διαβάσει, αξίζει να το δοκιμάσετε.
Να είμαι ειλικρινής, δεν θυμάμαι και πολλά από το συγκεκριμένο run, πέρα από την ισχυρή διαφοροποίηση του σε ύφος και αισθητική σε σχέση με τα όσα είχαν προηγηθεί. Ίσως να μην του έδωσα την πρέπουσα σημασία, επειδή δεν είχε ολοκληρωθεί, μιας και τις ιστορίες τις προτιμώ ολόκληρες, δίχως απώλειες. Δικαιολογίες τέλος, το team εδώ είναι συγκινητικά υπέροχο και πρέπει να κάνω το χρέος μου απέναντι στον εαυτό μου.
THE PAYBACKS #1
(Dark Horse, pg. 56, $3.99)
Ακόμα και οι superheroes χρωστάνε κάπου, και να δεν μπορούν να πληρώσουν, η ομάδα των The Paybacks τους χτυπάει την πόρτα για κατάσχεση.
Η κεντρική ιδέα, με προδιαθέτει για κάτι αρκετά meta και χιουμοριστικό, που ακολουθεί τις οικονομικές εξελίξεις των τελευταίων ετών, αφήνοντας μου μια προδιάθεση για κάτι ενδιαφέρον, και που μένει να εκπληρώσει τους στόχους της. Ελπίζω σύντομα και σε λούμπεν προλετάριους superheroes.
Δεν ξέρω αν με έχουν κουράσει περισσότερο οι meta υπερήρωες ή οι χιουμοριστικοί υπερήρωες. Με δεδομένο ότι το συγκεκριμένο comic φαίνεται, όπως εντόπισες και εσύ, να περιλαμβάνει στοιχεία και από τα δύο “sub-genres” (παρεμπιπτόντως, με έχει κουράσει και η χρήση του όρου “sub-genre”), θα μείνω μακριά. Πολύ μακριά.
ARCHIE ARCHIVES: PROM PRANKS & OTHER STORIES
(Dark Horse, pg. 70, $19.99)
Δεν έχω κρύψει ποτέ ότι λατρεύω τα κλασικά Archie Comics, που κυκλοφόρησαν τις δεκαετίες του ’40 και του ’50. Θεωρώ πως πρόκειται για ορισμένα από πιο πιο έξυπνα, διασκεδαστικά και πνευματώδη παιδικο-εφηβικά comics που έχουν υπάρξει, οπότε κάθε ευκαιρία να διαβάσουμε κάποιες από εκείνες τις ιστορίες – και μάλιστα σε μια ιδιαίτερα οικονομική έκδοση – δεν πρέπει να χάνεται για κανένα λόγο.
Το συγκεκριμένο trade paperback περιλαμβάνει ιστορίες από τα PEP COMICS #22-38, JACKPOT COMICS #4-8 και ARCHIE COMICS #1-2, τα οποία για να τα αποκτήσει κανείς θα έπρεπε να πληρώσει αρκετές δεκάδες χιλιάδες δολάρια…
Μια αδυναμία στα Archie Comics την έχω και εγώ, αλλά σε αυτά που κυκλοφόρησαν στα τέλη της δεκαετίας του ’80, που αποτέλεσαν από τα πρώτα βήματα μου στο χώρο τον καθαρόαιμων, μη μεταφρασμένων Αμερικάνικων comics. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είμαι πρόθυμος να κοιτάξω πολύ πιο πίσω, όταν ακόμη το ύφος τους ήταν υπό διαμόρφωση, ειδικά όταν έχω πάντα μια περιέργεια για ακόμη περισσότερα comics της περιόδου εκείνης. Εντάξει, λοιπόν, Archie των 40s και 50s, you had me at hello.
WALT KELLY’S FAIRY TALES
(IDW, pg. 185, $39.99)
O Walt Kelly είναι πιθανώς ένας από τους 6-7 σπουδαιότερους δημιουργούς στην Iστορία των comics και μολονότι είναι κυρίως γνωστός στο ευρύ κοινό για το κλασικό comic strip POGO, έχει δημιουργήσει και ορισμένα από τα κορυφαία “παραμυθένια” comic books. Δεν είναι τυχαίο ότι τις συγκεκριμένες δουλειές του Kelly, τις έχουν υμνήσει ακόμη και δημιουργοί εντελώς διαφορετικού ύφους και αισθητικής, όπως ο τιτανομέγιστος Robert Crumb!
Αν σας αρέσουν τα παραμύθια, ή αν απλά αναζητείτε μερικά υπέροχα comics για όλες τις ηλικίες, αυτή η έκδοση είναι για σας.
Σε καμία περίπτωση δεν είμαι ειδήμονας σχετικά με το έργο του Walt Kelly, κάτι σκόρπια POGO έχω διαβάσει, που μου είχαν αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις. Αλλά διάολε, μια ματιά στο σχέδιο ρίχνω, και συνειδητοποιώ ότι είναι ΑΠΟΛΥΤΑ σωστό, καθώς τέτοιες εικόνες σχηματίζονται στο νου μου, όταν σκάνε οι λέξεις “παραμυθένια comics” μπροστά μου. Προχωρώ άφοβα.
THE STORY OF MY TITS
(IDW, pg. 187, $29.99)
Ο τίτλος και μόνο είναι ικανός να κάνει εντύπωση, αλλά όποιος περιμένει κάτι πορνογραφικό, θα απογοητευτεί οικτρά. Το αυτοβιογραφικό comic της Jennifer Hayden έχει να κάνει με τον καρκίνο, τόσο αυτής όσο και της μητέρας της, και τον τρόπο που η ασθένεια επηρέασε τις σχέσεις της.
Βαρύ το θέμα, που προσφέρεται για αυτολύπηση, κίνδυνο που η Hayden μοιάζει να τον έχει αποφύγει, αν κρίνω από το σύντομο preview, που επιτέλεσε τον σκοπό του άψογα, καθώς μου δημιούργησε όλη την καλή προδιάθεση να διαβάσω το graphic novel. Βέβαια, είμαι άνθρωπος που νιώθει μια μόνιμη έλξη προς την μαυρίλα στην Τέχνη, με το αισθητικό μου κριτήριο να μην ανταποκρίνεται σε αυτό του μέσου όρου, οπότε να μη σας πάρω και στο λαιμό μου. Πάντως, το σχέδιο της Hayden είναι γουστόζικο.
Το θέμα του graphic novel μου βγάζει μια “been done to death” αίσθση, αλλά ποτέ δεν ήμουν από αυτούς που κόλλαγαν πολύ στο subject ή το plot description, καθώς πιστεύω πως κάθε ιστορία (ακόμη και η πιο τετριμμένη και χιλιοειπωμένη) μπορεί να αποτελέσει θέμα για ένα ενδιαφέρον comic (βιβλίο, ταινία, σειρά, whatever) και πως όλα εξαρτώνται από τους συντελεστές και την εκτέλεση.
That said, μολονότι το preview είναι αξιοπρεπές και αρκετά ενδιαφέρον, δεν μπορώ να πω ότι με έσπρωξε στο “σηκωθείτε από καρέκλες, ντιβάνια, πολυθρόνες, ανάκλιντρα, αιώρες, κ.λπ”. Είναι από αυτά που αν πέσει στα χέρια μου θα το διαβάσω και αν μου αρέσει θα βάλω το χέρι στο πορτοφόλι. (BTW, το artwork μου θυμίζει πολύ έντονα κάτι, αλλά δεν μπορώ να εντοπίσω τί ακριβώς…)
KING OF THE COMICS: ONE HUNDRED YEARS OF KING FEATURES SYNDICATE
(IDW, pg. 188, $49.99)
Πω πω! Πολλή IDW έχουμε αυτό το μήνα! Ποιός να το πέριμενε… Τέλος πάντων, η συγκεκριμένη έκδοση είναι ABSOLUTE MUST για οποιονδήποτε ενδιαφέρεται, έστω και ελάχιστα, για την Ιστορία των αμερικανικών comic strips, τεράστιο και σημαντικότατο κομμάτι της οποίας είναι η King Featured Syndicate, καθώς έχει αποτελέσει “σπίτι” χαρακτήρων όπως οι Popeye, Prince Valiant, Krazy Kat, Flash Gordon, Beetle Bailey και Steve Canyon!
Το solicitation λέει πως αν αγοράσετε ένα μόνο comic φέτος, πρέπει οπωσδήποτε να είναι αυτό. Από τις σπάνιες φορές που το promo copy ενδέχεται να μην υπερβάλλει καθόλου…
Όχι μόνο πολλή IDW, αλλά και πολλή παλιατζούρα έχουμε επιλέξει αυτό τον μήνα, που θα έλεγε κανείς ότι μας βαραίνουν τα διπλάσια (ή και παραπάνω) χρόνια από αυτά που έχουμε ήδη στη πλάτη μας! Δεν έχω παρά να συμφωνήσω απόλυτα με την περιγραφή σου, δίχως να προσθέσω κάτι παραπάνω. Όποιος αγαπάει κλασικά comic strips, θα είναι ευτυχισμένος με αυτή την έκδοση.
TOKYO GHOST #1
(Image, pg. 192, $3.50)
Μέλλον, high-tech ναρκωτικά και εθισμός, ντίλερς και μπάτσοι-τσιράκια. Μια ομορφιά! Μίλησα λίγο πιο πάνω για την έλξη μου προς την μαυρίλα, και πόσο μάλλον όταν αυτή αφορά σε ένα δυστοπικό μέλλον. Καλά, για αυτό φταίει και το υπέροχο BLADE RUNNER – βιώματα είναι αυτά, μέχρι να χαθούν σαν δάκρυα στη βροχή.
Γράφει ο Rick Remender, άξιος γραφιάς, και το σχέδιο του Sean Murphy (με χρώμα Matt Hollingsworth) δείχνει να είναι το σωστό, ως προς την παρουσίαση ανεξέλεγκτης μελλοντικής παρακμής. Θα χρειαστούμε λίγη ψυχρή electronica εδώ, πρόεδρε. Ίσως και industrial.
George (και αναγνώστες), στο ορκίζομαι ότι αν το συγκεκριμένο comic, με αυτόν τον τίτλο, αυτή την περιγραφή, αυτό το art team και αυτό το preview, το έγραφε κάποιος άλλος εκτός από τον Remender, κατά 99.9% θα το αγόραζα και θα το διάβαζα αμέσως. Αλλά, for the life of me, δεν μπορώ να θυμηθώ ούτε ένα comic του συγκεκριμένου συγγραφέα που να μου άρεσε, οπότε θα έλεγα πως μάλλον είναι μάταιο να προσπαθήσω ξανά. Οι μουσικές σου επιλογές μοιάζουν απόλυτα ταιριαστές, πάντως.
BATMAN: THE WAR YEARS
SUPERMAN: THE WAR YEARS
WONDER WOMAN: THE WAR YEARS
(Chartwell Books, pg. 313, $24.99 ea.)
Το ότι σχεδόν οι μισές επιλογές αυτού του μήνα αφορούν σε επανεκδόσεις, σημαίνει πολλά, είτε για την ποιότητα και ποσότητα των reprint projects στις μέρες μας, είτε για το επίπεδο των σύγχρονών comics. Φαντάζομαι πως η ερμηνεία έχει να κάνει με την προσωπική οπτική του καθενός. (Σαν το αυριανό δημοψήφισμα, ένα πράγμα…)
Οι συγκεκριμένες εκδόσεις, πάντως, φαντάζουν ως τρελό “value for money”, καθώς πρόκειται για hardcovers τριακοσίων σελίδων, με τιμή μόλις 25 δολάρια έκαστο και περιλαμβάνουν comics τα οποία δύσκολα θα μπορέσει να διαβάσει κανείς αλλού (ή φτηνότερα). Αν σας ενδιαφέρει να ανακαλύψετε τις πολυυυυυύ παλιές ιστορίες των αγαπημένων σας αρχετυπικών ηρώων, give these a go.
Οι επιλογές μας μπορεί να ήταν σε μεγάλο ποσοστό reprints, αλλά δεν νομίζω να καταντήσαμε και σαν τους παπούδες του θεωρείου του MUPPET SHOW. Θα μπορούσαμε, αλλά δεν το κάναμε. Κρίση καλοσύνης, ή απλά θέλουμε να φτιάξουμε ένα ευχάριστο κλίμα;
Ομολογώ ότι η τιμή είναι όντως γοητευτική, αλλά το ενδιαφέρον μου είναι περισσότερο εγκυκλοπεδικό, αν και γενικώς μου αρέσει το Golden Age. Με τα γούστα μου στα superhero comics να έχουν σε μεγάλο βαθμό διαμορφωθεί από την Marvel των 60s έως και 80s, δυσκολεύομαι κάπως να διαβάσω τους προγόνους τους.
SACRED HEART
(Fantagraphics, pg. 357, $22.49)
Είμαι λίγο μεγάλος για coming-of-age ιστορίες, αλλά η Liz Suburbia έχει στην προσέγγισή της αρκετό punk anti-glamour, που πάντα με προδιαθέτει θετικά, με την χαριτωμένη και γλυκιά αντιδραστικότητα που το διακατέχει. Τουλάχιστον, όσο διάβασα από αυτό, στο site της δημιουργού, πάει νεράκι, οπότε δεν θα με χάλαγε να το έχω και σε “χειροπιαστή” έκδοση.
Yikes! Εγώ αυτό που διάβασα στο preview (το οποίο δεν επρόκειτο να τσέκαρα ποτέ αν δεν αναφερόσουν εσύ στο comic, καθώς το solicitation στο PREVIEWS δεν με έψησε καθόλου), μου φάνηκε μετριότατο και, for lack of a better word, ερασιτεχνικό του κερατά. Το οποίο δεν είναι απαραίτητα κακό αν μιλάμε για ένα free webcomic, ή ένα φτηνό φανζινάκι, αλλά όταν μου ζητάς 20+ δολάρια για ένα “graphic novel”, τότε θα το αφήσω σε πιο τολμηρούς, γαλαντόμους, ανθρωπιστές, ακτιβιστές, υποστηρικτές των νέων/αδυνάτων/κ.λπ.
AMAZING FANTASTIC INCREDIBLE: A MARVELOUS MEMOIR
(Touchstone, pg. 414, $30.00)
Τα απομνημονεύματα του Stan Lee. Σοβαρά τώρα. Ενός ανθρώπου που, εδώ και δεκαετίες, γνωρίζει άριστα την τέχνη της προώθησης του εαυτού του, και που εδώ του δίνεται ακόμη μια ευκαιρία να πράξει αναλόγως.
Ο Peter David μοιράζεται το συγγραφικό credit, γεγονός που με οδηγεί στο συμπέρασμα ότι έκανε και την περισσότερη δουλειά, ενώ στο σχέδιο έχουμε την πάντα υπέροχη Colleen Doran. Δεν λέω, όλα αυτά το κάνουν σίγουρα ένα ενδιαφέρον comic, ενδεχόμενως και διασκεδαστικό, αλλά δεν ξέρω πόσο κοντά θα είναι, τελικά, στη άτιμη πραγματικότητα.
Κατά πάσα πιθανότητα θα είναι πολύ μακριά από την άτιμη την πραγματικότητα και ο μόνος τρόπος για να το διαβάσει κανείς χωρίς να πάθει εγκεφαλικό θα είναι να το εκλάβει ως fiction. Υπό αυτό το πρίσμα, με δεδομένο ότι ο David είναι γενικά καλός συγγραφέας (αν και όχι σε top φόρμα εδώ και χρόνια) και η Colleen Doran είναι εκπληκτική σχεδιάστρια (ο Stan, λογικά, θα έχει περιορίσει τη συνεισφορά του στο “Listen, Peter. I vaguely remember a time when…”), μπορεί να είναι καλό.
Από την άλλη, το όλο πράγμα μυρίζει υπερβολικά self-promotion και φαντάζει απείρως πιο αυνανιστικό από το μέσο autobio comic, οπότε μάλλον θα μείνω μακριά. Εκτός και αν πεθάνει ο Stan μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να το αγοράσω ως φόρο τιμής or something.
BOOK OF DEATH: THE FALL OF HARBINGER #1 (Valiant, pg. 420, $3.99)
Θα αναφέρω άλλη μία φορά πως έχω μείνει τρομακτικά πίσω στην ανάγνωση των τρεχόντων Valiant comics. Για την ακρίβεια, έχω μείνει τόσο πίσω που σχεδόν είναι λάθος η χρήση της λέξης “τρεχόντων”. Παρ’ όλα αυτά, βασιζόμενος στα εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ποιότητας που προσέφερε η εκδοτική τα πρώτα δύο (περίπου) χρόνια της ύπαρξής της (δηλαδή μέχρι εκεί που έχω μείνει στα αναγνώσματά μου) εξακολουθώ να την εμπιστεύομαι τυφλά και να αγοράζω όλους τους νέους τίτλους!
Ελπίζω να μην το μετανιώσω, αν και αυτό θα το μάθουμε μόνο αν κάποια στιγμή αξιωθώ να διαβάσω τις στίβες των comics που έχουν καταλάβει το γραφείο μου…
Αν εσύ έχεις μείνει πίσω, τί να πω εγώ που ακόμη δεν έχω ξεκινήσει να διαβάζω; Όχι μόνο αυτό, αλλά ούτε καν έχω κάτσει να δω τι μου λείπει από την παλιά, κλασική Valiant! Έτσι και αλλιώς, οι τίτλοι της αυξάνονται, το buzz κρατάει γερά, τα παιδιά γουστάρουν, οπότε γιατί όχι. Νέα Valiant. Με τα μπούνια.