Πίσω Από Τις Κάμερες Του The Walking Dead
Την προηγούμενη Παρασκευή, η Fox, υπεύθυνη για τη μετάδοση της τηλεοπτικής σειράς THE WALKING DEAD στην Ελλάδα, μας κάλεσε να μιλήσουμε με τέσσερις από τους συντελεστές της αγαπημένης μας zombie σαπουνόπερας και να μάθουμε περισσότερα για όσα συμβαίνουν πίσω από τις κάμερες και στο μυαλό τους. Οι Greg Nicotero (make-up, executive producer και σκηνοθέτης), Michael Cudlitz (Abraham), Josh McDermitt (Eugene) και Ross Marquand (Aaron) περικυκλώθηκαν από μια… ορδή Ελλήνων δημοσιογράφων (εντάξει, δεν ήμασταν και τόσοι πολλοί) και μας μίλησαν για τις εμπειρίες τους στο THE WALKING DEAD.
Δεν θα σας πω ψέματα. Όταν έμαθα πως δεν θα συναντούσαμε κάποιους από τους πρωτοκλασάτους χαρακτήρες, δεν είχα και πολλές απαιτήσεις – παρά μόνο από τον Nicotero – αλλά οι ηθοποιοί που ταξίδεψαν μέχρι τη χώρα μας φρόντισαν να με κάνουν να θέλω να μάθω κι άλλα. Όσο κι αν ήταν περιορισμένος, όμως, ο χρόνος μας μαζί τους, έμαθα πολλά και ενδιαφέροντα.
Το βασικό θέμα της συζήτησης, βέβαια, δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το πόσο καταδικασμένος είναι ο κάθε χαρακτήρας να πεθάνει. Και οι τρεις ηθοποιοί ξεκαθάρισαν πως δε γνωρίζουν πότε και πώς θα έρθει η ώρα τους, αλλά σίγουρα το απεύχονται. Ο Josh McDermitt ανέφερε πως νιώθει ότι χάνει κάποιον φίλο του, κάθε φορά που κάποιος χαρακτήρας σκοτώνεται – και αστειεύτηκε πως στο τέλος σκοτώνουν και τον ηθοποιό που ενσαρκώνει τον χαρακτήρα, για περισσότερη αληθοφάνεια! Αλλά πρόκειται για ένα αναγκαίο κακό, ώστε να προχωρήσει η ιστορία και κάποιος άλλος να εξελιχθεί και να αναλάβει το ρόλο του. O Ross Marquand συμφώνησε, φέρνοντας ως παράδειγμα το θάνατο του Hershel, ο οποίος ανάγκασε, μεταξύ άλλων, τον Glenn να αναλάβει προσωρινά το ρόλο της ηθικής πυξίδας της ομάδας.
Φίλους κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων νιώθει πως έχει χάσει και ο Michael Cudlitz. Αλλά δέχεται πως είναι μέρος της δουλειάς και πως όλοι οι ηθοποιοί γνωρίζουν πως κάποτε θα έρθει η ώρα τους. “Αν έχεις έρθει στη σειρά μετά τη δεύτερη σεζόν και πιστεύεις πως ο χαρακτήρας σου δε θα πεθάνει, είσαι ηλίθιος”, συμπλήρωσε.
Οι θάνατοι αγαπημένων χαρακτήρων, βέβαια, έχουν προκαλέσει κάποιες αντιδράσεις, ανάμεσα στους fans της σειράς, αλλά αυτές έχουν ως στόχο, κυρίως, τους σεναριογράφους. Πολλοί fans δεν είναι έτοιμοι να δεχθούν τον θάνατο ενός αγαπημένου χαρακτήρα (και εδώ ήρθε ως παράδειγμα ο θάνατος του Hershel). Kαι μιας και μιλήσαμε για τους fans, μάθαμε από τους συντελεστές πως δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τύπος θεατή της σειράς – από πιτσιρικάδες έως ανθρώπους στα 70 και στα 80 τους, όλοι συντονίζονται στη zombie σαπουνόπερα του AMC. “Άνθρωποι που κάποτε έβλεπαν το MATLOCK και την Angela Lansbury, τώρα βλέπουν το THE WALKING DEAD!”, αστειεύτηκε ο Ross Marquand.
Ποιό είναι, όμως, το μυστικό της επιτυχίας της σειράς; Ο McDermitt θεωρεί υπεύθυνη την τύχη και την κατάσταση που βρίσκεται ο κόσμος μας. Πόλεμοι, πείνα και ανέχεια, μας έχουν φέρει στο κατώφλι μιας αποκάλυψης και δεν βρισκόμαστε καθόλου μακριά από ένα ανάλογο σενάριο. Οι θεατές σκέφτονται, όσο παρακολουθούν, σε ποιου τη θέση θα βρίσκονταν σε μια ανάλογη κατάσταση και τι θα έκαναν για να επιβιώσουν. Και, φυσικά, σημαντικά στοιχεία είναι και η ανάπτυξη των χαρακτήρων, όπως συμπλήρωσε o Marquand, και η ατμόσφαιρα, σύμφωνα με τον Cudlitz.
Ο Nicotero, όμως, μπήκε σε περισσότερες λεπτομέρειες: “Σεβόμαστε το source material του comic και το genre γενικότερα. Ο showrunner, Frank Darabont, είναι μεγάλος fan του genre και το πλησίασε με ενθουσιασμό και σεβασμό. Δεν είναι campy και δε βασίζεται στο gore, αλλά στην ιστορία. Το gore και τα special effects είναι μέρος της ιστορίας και δεν αποσυντονίζουν.”
Παράλληλα, και οι θάνατοι αποτελούν μέρος της επιτυχίας της σειράς. Άλλωστε, οι συντελεστές μιας τηλεοπτικής σειράς έχουν μεγαλύτερη ελευθερία σε αυτόν τον τομέα. “Στον κινηματογράφο, υπάρχουν και τα screenings, όπου οι θεατές μπορεί να αντιδράσουν αρνητικά στον θάνατο κάποιου αγαπημένου χαρακτήρα. Στην τηλεόραση, απλά το κάνουμε και είναι αργά για αντιδράσεις”, ξεκαθάρισε ο Nicotero. “Kαι αυτό μας δίνει την ελευθερία να τραβήξουμε σε πιο τολμηρά μονοπάτια.”
Όταν ρωτήθηκαν, μάλιστα, για τις πιο τολμηρές κατευθύνσεις της σειράς, όλοι συμφώνησαν στο θάνατο του Hershel, ενός εξαιρετικά δημοφιλούς χαρακτήρα, που απευθυνόταν, μάλιστα, και σε ένα ιδιαίτερο δημογραφικό κοινό. Ακόμη πιο τολμηρή, σύμφωνα με τον Nicotero, ήταν η ιστορία του θανάτου της μικρής Sophia: “Όταν έμαθα για τη σκηνή που η μικρή βγαίνει από τον αχυρώνα στο τέλος της δεύτερης σεζόν, ήμουν συντετριμμένος.”
Η κουβέντα αναπόφευκτα έφτασε και στο comic, το οποίο έχει επηρεάσει και κάθε ηθοποιό που συμμετέχει στη σειρά, καθώς έχει κληθεί από τον executive producer, Scott Gimple, να το διαβάσει και να μελετήσει τον χαρακτήρα του. Αλλά, σύμφωνα με τον McDermitt, έχουν γίνει τόσες αλλαγές στη σειρά, που το comic αποτελεί απλά ένα “loose roadmap”. Και ο Marquand διάβασε για τον Aaron, δανείστηκε κάποια στοιχεία από το comic, αλλά μετά πήρε τον δικό του δρόμο.
Πλέον, όπως μας διαβεβαίωσε ο Nicotero, το υλικό του comic χρησιμοποιείται περισσότερο ως έμπνευση και ως αντικείμενο tributes. Ο ίδιος έχει ξεφυλλίσει πολλές φορές το comic, ώστε να “δανειστεί” την εμφάνιση κάποιου zombie που έχει σχεδιάσει ο Charlie Adlard, αλλά έχει γυρίσει και ολόκληρες σκηνές panel προς panel. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα επεισόδια της απόδρασης από τη φυλακή και το πρόσφατο “No Way Out”, τα οποία περιείχαν πολλά τέτοια tributes.
Έπειτα, μάθαμε πολλά για τα γυρίσματα της σειράς. Ο Nicotero δεν παρέλειψε να αναφέρει πόσο απαιτητικά είναι, διευκρινίζοντας πως περισσότερα από 16 επεισόδια ανά σεζόν θα ήταν αδύνατα, ενώ οι McDermitt και Marquand παραδέχτηκαν πως κάπου-κάπου ζηλεύουν τους υπόλοιπους, που έχουν τις πιο cool action σκηνές. Ο πρώτος, μάλιστα, σύγκρινε μια δικιά του action σκηνή (από το επεισόδιο “No Way Out”) με την αντίστοιχη του Andrew Garfield (Rick), οποίος βρισκόταν δίπλα του σε μια σκηνή. Οι διαφορές, όπως μπορείτε να καταλάβετε, ήταν τεράστιες.
Η πίεση αυτή, πάντως, φαίνεται να ελέγχεται, χάρη στις φιλίες ανάμεσα στους συντελεστές και στις φάρσες που οργανώνουν πολλοί από αυτούς. Μάθαμε για μια φάρσα εις βάρος του Andrew Lincoln, o οποίος μπήκε μια ημέρα στο trailer του και το είδε γεμάτο από τις κότες που έφερε ο Norman Reedus (Darryl)! Και ο McDermitt μας αποκάλυψε ότι ετοιμάζει ένα… long play εις βάρος κάποιου από το cast, αγχώνοντας τον Marquand!
Πριν γίνουν όλοι φίλοι, βέβαια, οι ηθοποιοί έπρεπε να περάσουν από casting και να εξασφαλίσουν τους ρόλους τους. Προσωπικά, μου φάνηκε εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η μέθοδος casting της σειράς, καθώς, όπως μας είπε ο McDermitt, υποδύθηκε δοκιμαστικά τον χαρακτήρα του, αλλά όχι στον κόσμο του THE WALKING DEAD. Η σκηνή που κλήθηκε να ερμηνεύσει αφορούσε στον Eugene, στον pre-apocalyptic κόσμο της σειράς, και περιλάμβανε το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα του: να πει ένα πειστικό ψέμα.
Τέλος, μάθαμε και τα survival skills που θα αξιοποιούσε ο καθένας τους, αν το zombie apocalypse γινόταν πραγματικότητα. Ο McDermitt θα επιζούσε, χάρτη στην ικανότητά του να πιάσει φιλίες με τον οποιοδήποτε. Και ο Marquand, χάρη σε όσα έμαθε στους προσκόπους. Ο Cudlitz, από την άλλη, είναι ικανός ξυλουργός, ενώ το μόνο που θα έκανε ο Nicotero θα ήταν να εκμεταλλευτεί τις ικανότητές του στο make up και να μεταμφιεστεί σε απέθαντο, που τριγυρνά ανενόχλητος ανάμεσα στα zombies.
Ο τελευταίος, μάλιστα, έχει τεράστια εμπειρία και στο να απεικονίζει zombies. Άλλωστε, έχει αναλάβει ο ίδιος το ρόλο αρκετές φορές, κατά τη διάρκεια της σειράς (έχει σκοτώσει, μεταξύ άλλων, τον αχώνευτο Nicholas, αλλά τον έχει σκοτώσει και τρεις φορές η Andrea), αλλά και σε ταινίες του George A. Romero, με τον οποίο έχει συνεργαστεί στον τομέα των special effects.
Μάθαμε κι άλλα, βέβαια, αλλά το ζουμί βρίσκεται στα παραπάνω. Ίσως γράψουμε περισσότερα, την επόμενη φορά που θα έρθουν οι συντελεστές του THE WALKING DEAD στη χώρα μας. Δεσμεύτηκαν, άλλωστε, να έρθουν, ακόμη και για ένα ελληνικό spin-off, με φόντο την post-apocalyptic εικόνα που ενδεχομένως θα έχει η χώρα μας σε μερικά χρόνια, και την Ακρόπολη να αντικαθιστά το σετ της φυλακής!