4001 A.D.: Shadowman #1
Ξεχνώντας τον τίτλο του και την αναφορά στην “New Japan”, το 4001 A.D. SHADOWMAN #1 θα μπορούσε να διαβαστεί και σαν μια stand-alone ιστορία. Οι παραπάνω λεπτομέρειες που γνωρίζεις, πριν περάσεις το εξώφυλλο του πρώτου τεύχους, σου φαίνονται προς ώρας άχρηστες, γεγονός που υπήρξε μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις του τεύχους, αφού κατάφερε να προσφέρει κάτι παραπάνω στο universe της Valiant και του 4001 A.D., από μια απλή προσθήκη, που πατάει σε όσα ήδη γνωρίζουν οι φανατικοί αναγνώστες της εταιρίας.
Η Kaia ζει στη Gethsemane, την πόλη που συνορεύει με έναν τοίχο και συμβιώνει με θυσίες, με την Sanctuary, την πόλη των νεκρών. Η Kaia μαζί με τον Jardon και την Kym, πρόκειται να γίνουν η θυσία που συντηρεί την συμβίωση των δύο πόλεων. Οι τρεις έφηβοι θα περάσουν τον τοίχο που χωρίζει τις δύο πόλεις και, αν είναι τυχεροί, δεν θα καταφέρουν να επιβιώσουν αρκετά ώστε να γυρίσουν. Για πρώτη φορά στην ιστορία της Gethsemane, όμως, οι κάτοικοι, υποκινούμενοι από τον Drub Tarley (έναν ξανθό, με γελοίο μαλλί που θυμίζει περουκίνι και μπόλικα προγούλια, στρατηγό, ο οποίος φανατίζει τα πλήθη με ρητορικές μίσους για τους γείτονες… wait a minute, κάτι μου θυμίζει αυτή η περιγραφή…) ετοιμάζουν την επανάσταση τους. Οι τρεις έφηβοι περνούν τον τοίχο οπλισμένοι και με σκοπό να επαναστατήσουν απέναντι στην τυραννία των δαιμόνων που κατοικούν στην πόλη Sanctuary. Όταν φτάνουν εκεί, όμως, διαπιστώνουν ότι τα πράγματα στην άλλη πλευρά του τοίχου δεν είναι όπως τους έλεγαν, και γρήγορα καλούνται να πάρουν μια θέση, καθώς στο δρόμο τους βρίσκονται στρατοί από την πατρίδα τους, loa, που ξύπνησαν από τον αιώνιο ύπνο, και η πλωτή χώρα.
Η ιστορία των Jody Houser και Rafer Roberts είναι καταιγιστική σε δράση και έχει πολύ ικανοποιητικό στήσιμο του περιβάλλοντος στο οποίο θα ειπωθεί η ιστορία και ενδιαφέρον character building. Ενώ, γενικότερα, το τεύχος πραγματεύεται και ζητήματα πιο “σοβαρά” από το μέσο πρώτο τεύχος comic (που πασχίζει να χωρέσει μέσα σε 20-τόσες σελίδες τα απαραίτητα για να κάνει τον αναγνώστη να ενδιαφερθεί), ζητήματα όπως η δύναμη της προπαγάνδας και των δημαγωγών, θέματα όπως η τακτική των κυβερνώντων να στέλνουν νέους που δεν γνωρίζουν τίποτα πέρα από τις όποιες εντολές έχουν λάβει, να πολεμήσουν και να πεθάνουν για το κέρδος λίγων. Παρ’ ότι, λοιπόν, είναι πολύ αγνός σκοπός το να μιλήσεις για αυτά τα πράγματα σε ένα comic για ανθρώπους με υπερδυνάμεις, ο περιορισμένος χώρος και άλλοι περιορισμοί του μέσου, δεν επιτρέπουν στους writers να ασχοληθούν με αυτά τα ζητήματα με τρόπο που να είναι πάντα πειστικός ή επαρκής.
Αν κάτι χαρακτηρίζει την Valiant, αυτά τα τελευταία χρόνια του δυναμικού της comeback, είναι η υψηλή ποιότητα του artwork όλων των τίτλων της. Το 4001 A.D.: SHADOWMAN είναι κάθε άλλο παρά η εξαίρεση αυτού του κανόνα, με την δουλειά του Robert Gill να ξεχωρίζει, ακόμη και για τα υψηλά standards της εταιρίας. Το character design είναι εύγλωττο και ξεκάθαρο, η γραμμή του είναι προσεγμένη και κομψή και τα backgrounds του, απλά, άψογα.
Αν είστε γνώστης του κόσμου της Valiant και αν σας αρέσει το 4001 A.D. σαν event (και βαρεθήκατε τα απανωτά Civil Wars και Re-Re-Rebirths), το 4001 A.D. : SHADOWMAN είναι must read! Αν δεν είστε ιδιαίτερα fan της εταιρίας, αλλά εκτιμάτε ένα ενδιαφέρον και καλό comic, έξω από τα αυστηρώς πεπατημένα, διαβάστε το όπωσδήποτε. Διάολε, ακόμη και αν δεν διαβάζετε καν comics και βρεθήκατε εδω πέρα κατά τύχη και διαβάσατε μέχρι αυτό το σημείο από καθαρό ψυχαναγκασμό, ψάξτε και βρείτε το! Σίγουρα αξίζει τον χρόνο σας περισσότερο από το review μου.