Crossfire
Ιστορία
Ο Jay Endicott έχει ένα μικρό γραφείο στη συνοικία του Hollywood, απ’ όπου εργάζεται ως bail bondsman. Λόγω της φύσης της δουλειάς του, βρίσκεται πάντα μια ανάσα από το έγκλημα, από αυτούς που το διαπράττουν και από αυτούς που πληρώνουν τις συνέπειές του. Λόγω της έδρας της δουλειάς του, βρίσκεται πάντα μια ανάσα από τη χλιδή, τη γκλαμουριά, την υποκρισία, τα μεγάλα όνειρα και αυτούς που δυσκολεύονται να παραδεχτούν ότι τα δικά του (μεγάλα ή μικρά) όνειρα πήγαν χαμένα…
Μετά τον θάνατο του Jeff Baker, ενός διαρρήκτη με το ψευδώνυμο Crossfire, ο Endicott αποφασίζει να πάρει την μυστική ταυτότητα του Baker και να την αξιοποιήσει εντελώς διαφορετικά απ’ ότι ο μακαρίτης. Γίνεται vigilante και αφιερώνει τις νύχτες του στο να διορθώνει τα στραβά και τα ανάποδα που δεν μπορεί να αγγίξει ο νόμος στο φως της μέρας. Χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που αποσπά μέσω του επαγγέλματός του, για να μπορέσει να πλησιάσει το έγκλημα ακόμη πιο κοντά, είτε για να το εμποδίσει, είτε για να αποδώσει δικαιοσύνη με όποιον τρόπο αυτό είναι εφικτό.
Μέσα από αυτή τη διπλή ζωή, μαθαίνει και ο ίδιος περισσότερα πράγματα για την κοινωνία, τους ανθρώπους και τον εαυτό του, κατορθώνοντας, εν τέλει, όχι μόνο να κάνει καλύτερη τη ζωή όσων το αξίζουν και να τιμωρήσει αυτούς που πρέπει, αλλά και να ξορκίσει αρκετούς από τους προσωπικούς του δαίμονες…
Τι Μας Άρεσε
Ο ρεαλισμός στη γραφή του Evanier είναι διάχυτος, χωρίς όμως σε κανένα σημείο να γίνεται κουραστικός. Ναι, το CROSSFIRE είναι ένα αμιγώς ρεαλιστικό και “προσγειωμένο” comic, αλλά σε κανένα σημείο δεν ξεχνάς ότι αυτό που διαβάζεις είναι ένα action/crime comic. Μια καλώς εννοούμενη αληθοφάνεια, δηλαδή, αντί για 100% ρεαλισμό – όπως ακριβώς πρέπει να είναι ένα mainstream comic! Οι διάλογοι είναι στρωτοί και φυσικοί, αλλά έχουν έναν εξαιρετικό, σχεδόν χολιγουντιανό ρυθμό, που καθιστά την ανάγνωση ευχάριστη, ενώ, παρά τη σοβαρότητα των περισσότερων ιστοριών και θεματικών, το χιούμορ κάνει συχνά την εμφάνισή του (Evanier, γαρ). Οι, κατά κύριο λόγο, stand-alone ιστορίες βοηθούν στη γρήγορη αφήγηση και κάνουν το κάθε τεύχος να μοιάζει με επεισόδιο κλασικής τηλεοπτικής σειράς (κάτι ανάμεσα σε MATLOCK και MAGNUM P.I., ας πούμε).
Ο πρωταγωνιστής Crossfire/Jay Endicott είναι ένα πρότυπο για όλους μας, επιδεικνύοντας μια άμεμπτη και ηθική στάση απέναντι στο έγκλημα, η οποία δεν πηγάζει από καθωσπρεπισμό, φόβο, ή κάποιες παλαιολιθικές και εντελώς “ασπρόμαυρες” ερμηνείες περί καλού και κακού, αλλά από μια γνήσια και ακραιφνώς ανθρώπινη αντίληψη σχετικά με το τι σημαίνει “δίκαιο”. Κάτι σαν τον Batman, χωρίς το… rampant craziness με το οποίο τον έχουν “εμπλουτίσει” διάφοροι συγγραφείς, τις τελευταίες δύο δεκαετίες περίπου.
Το εξαιρετικό artwork του “τιτάνα” που ονομάζεται Dan Spiegle, είναι τόσο ταιριαστό στον κόσμο του Endicott, που είναι κυριολεκτικά αδύνατο να φανταστεί κανείς τις ιστορίες που έγραψε ο Evanier για το CROSSFIRE, σχεδιασμένες από οποιονδήποτε άλλο καλλιτέχνη. Κλασική γραμμή, όμορφα μελάνια, άψογο layout, υπέροχο storytelling. Θα μπορούσε να διαβάσει κανείς το comic μόνο και μόνο για να θαυμάσει τη δουλειά του Spiegle και δεν θα έβγαινε χαμένος.
Τέλος, τα ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΑ text pieces του Evanier, που εξιστορούν αληθινές ιστορίες από τον τόσο γοητευτικό (αλλά και τόσο… θεότρελο!) κόσμο του Hollywood, είναι όχι απλά αντίστοιχης ψυχαγωγικής (και διδακτικής) αξίας με το ίδιο το comic, αλλά θα μπορούσα να ισχυριστώ ότι κάποιες φορές μπορεί να είναι ακόμη καλύτερα. Είναι από αυτές τις σπάνιες περιπτώσεις, όπου κάποιος όχι μόνο έχει ενδιαφέρουσες παρασκηνιακές ιστορίες να διηγηθεί, αλλά έχει και την ικανότητα να το κάνει με τον ιδανικό και πλέον διασκεδαστικό τρόπο!
Τι Μας Ενόχλησε
Διατηρώντας μια “παράδοση” που πολύ συχνά εντοπίζεται σε αυτό το section, το “αρνητικά” στοιχεία του CROSSFIRE δεν έχουν να κάνουν με το ίδιο το comic, αλλά με άλλους παράγοντες. Μόνο 26 τεύχη (συν το 4-issue limited series CROSSFIRE & RAINBOW, και ένα-δυο short stories από ‘δω και από ‘κει), που δεν είναι διαθέσιμα σε paperback (ευτυχώς είναι πάρα πολύ φτηνά, για τους λίγους εκεί έξω που δεν φοβούνται να διαβάζουν ακόμα τευχάκια!), ελάχιστη προβολή, και, δυστυχώς, καμία ουσιαστική πιθανότητα επιστροφής στα stands, με δεδομένο ότι ο Dan Spiegle πλησιάζει τα 100. Ευτυχώς, το re-reading value που έχουν αυτά τα 30 τεύχη είναι τεράστιο.
Συνολική Εκτίμηση
Το CROSSFIRE είναι μέλος αυτής της εκλεκτής λίστας, την οποία, στο μυαλό μου, ονομάζω “τα καλύτερα comics που (μάλλον) δεν γνωρίζετε την ύπαρξή τους”. Αποτελεί ένα εξόχως ευχάριστο ανάγνωσμα, που μολονότι δεν πρόκειται να αλλάξει ριζικά τη ζωή σας, ή να σας κάνει να αναθεωρήσετε αυτά που ξέρετε και πιστεύετε για τα comics, θα σας κρατήσει θαυμάσια συντροφιά, για όσες φορές επιλέξετε να το διαβάσετε. Και, λογικά, θα είναι αρκετές.
Παράλληλες Προτάσεις
Οποιοδήποτε comic που φέρει την υπογραφή του Mark Evanier είναι ΕΓΓΥΗΣΗ. Ενδεικτικά, θα αναφέρω το GROO, με 170something απολαυστικά τεύχη, σε διάφορα ongoing και limited series, από τις αρχές των 80s μέχρι και σήμερα (και με υπέροχο artwork απ’ τον Sergio Aragonés), το πρωτοποριακό superhero comic, DNAGENTS, το οποίο βρίσκεται πολύ ψηλά στη λίστα “τα καλύτερα υπερηρωικά comics που (μάλλον) δεν γνωρίζετε την ύπαρξή τους”, το εξαιρετικό run του στο BLACKHAWK (#251-273, επίσης σε σχέδιο Dan Spiegle), τα πολύ διασκεδαστικά one-shots SERGIO ARAGONES DESTROYS DC και SERGIO ARAGONES MASSACRES MARVEL, και το πανέξυπνο limited series FANBOY (επίσης σε συνεργασία με τον Aragonés).
Εκτός από comics, ο Evanier έχει γράψει και ένα εξαιρετικό βιβλίο για τη ζωή και το έργο του Jack Kirby (KIRBY: KING OF COMICS), που παρά τις 220something oversized σελίδες του, είναι απλά η “πρόγευση” για το μεγάλο all-inclusive βιβλίο που ετοιμάζει, εδώ και χρόνια, με θέμα τον “Βασιλιά”. Παράλληλα, ανανεώνει σε καθημερινή βάση το blog του, με θεματολογία που περιλαμβάνει comics, animation, χόλιγουντ, πολιτική, pop culture, αλλά και ιστορίες από τη ζωή του πατέρα και της μητέρας του, οι οποίες, με έναν μαγικό τρόπο, είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσες απ’ όσο θα μπορούσε να φανταστεί κανείς…