Top 100 Overrated Comics

30-21: How To Get Away With Overrating
25

One Piece

1996-Writer/ArtistEiichiro OdaViz Media

Είναι το πιο ευπώλητο manga στην ιστορία. Είναι στο ρεκόρ Guinness για τη μεγαλύτερη κυκλοφορία μεμονωμένης σειράς από έναν μόνο δημιουργό. “Πώς μπορείς να λες ότι δεν είναι αριστούργημα;!” Υποθέτω είναι θέμα γούστου.

Το ONE PIECE είναι από εκείνα τα πράγματα, για τα οποία δεν μπορείς να παρουσιάσεις εύκολα πειστικό επιχείρημα, πέραν του “δεν μου αρέσει και δεν καταλαβαίνω πώς το αντέχετε”. Κρατάει 22 χρόνια (ως τώρα), με ουσιαστικά αμείωτο ενδιαφέρον και δίχως ουσιαστικά revamps/retcons, όπως ανάλογα μακρόβιες αμερικανικές σειρές comics.

Ωστόσο, όταν αφαιρέσει κανείς τον όποιο ενθουσιασμό, ή την, τρόπο τινά, συνήθεια ζωής να το διαβάζει και να το παρακολουθεί, το ONE PIECE είναι απλά ένα τυπικότατο shounen, με πειρατές και ακραίες (για τα γούστα μου) δώσεις σαχλού χιούμορ. Βασικά, τα πράγματα που κάνουν το ONE PIECE τόσο αγαπητό, είναι πιθανότατα ακριβώς ο λόγος για τον οποίο το σταμάτησα, μετά από καμιά δεκαριά τόμους: δράμα, δύναμη, περιπέτεια, αντρίκια δάκρυα και… gags… και ατελείωτες μάχες… και μετά πάλι από την αρχή – στον αιώνα τον άπαντα.

Στην πραγματικότητα, το ONE PIECE παίρνει όλα τα συνήθη tropes του είδους του και τα απλώνει στον χώρο και τον χρόνο, ενσωματώνοντας στοιχεία και αναφορές από την παγκόσμια ποπ και εναλλακτική κουλτούρα (μέχρι και το ROCKY HORROR PICTURE SHOW υπάρχει μέσα), καθώς και τα όποια κυρίαρχα trends ανά εποχή. Νομίζω το βασικό του προτέρημα είναι η διάρκεια, καθώς και η αντοχή του δημιουργού να δουλεύει στην ίδια σειρά 17 παραπάνω χρόνια από όσα είχε υπολογίσει.

Αυτή η αίσθηση συνέχειας, κατά τη γνώμη μου, μεγεθύνει σε τρομακτικό βαθμό, πράγματα που, σε άλλη περίπτωση, δεν θα το αναγόρευαν στο “αριστούργημα” που θεωρείται σήμερα.

#30 #29 #28 #27 #26 #25 #24 #23 #22 #21