Τίτλοι Τέλους Για Vertigo, Zoom Και Ink
Η DC Entertainment ανακοίνωσε πως μέχρι το τέλος της χρονιάς παύει τα imprint της Vertigo Publishing, DC Zoom και DC Ink.
Από την ερχόμενη δεκαετία, θα διαμοιράζει τις εκδόσεις της σε τρία νέα “imprints”, τα DC Kids, DC και DC Black Label, τα οποία θα είναι οργανωμένα ανά ηλικιακό αναγνωστικό κοινό. Πιο συγκεκριμένα, το DC Kids θα αφορά αναγνώστες ηλικίας 8 έως 12, το mainstream DC Universe αναγνώστες 13 και άνω, ενώ το DC Black Label ενήλικους αναγνώστες άνω των 17.
Η Vertigo που καταργείται ήταν η βραχύβια αναβίωση του ιστορικού imprint της εκδοτικής, το οποίο δεν κατόρθωσε να επανέλθει στην παλαιότερη του αίγλη. Από αυτή τη νέα τάξη πραγμάτων θα εξαιρεθούν τα imprints Young Animals, Wonder Comics, Wildstorm και Jinxworld, δίχως όμως η DC να τα θεωρεί πλέον imprints.
Ακολουθούν οι δηλώσεις των υπεύθυνων των εκδόσεων της DC, Dan Didio και Jim Lee, αντίστοιχα.
“We’re returning to a singular presentation of the DC brand that was present throughout most of our history until 1993 when we launched Vertigo to provide an outlet for edgier material. That kind of material is now mainstream across all genres, so we thought it was the right time to bring greater clarity to the DC brand and reinforce our commitment to storytelling for all of our fans in every age group. This new system will replace the age ratings we currently use on our material.”
“What we’ve done here is apply an ages and stages organizing philosophy that will strengthen what we’re already doing well, whether that is our move into the young adult and middle grade audience or our long track record of success with creator-driven pop-up lines. We will also continue to publish creator-owned projects, and will evaluate and assign to the appropriate label to help our fans find the best books for their interests. These new labels not only bring greater consistency and focus to our characters, but they also open up a wealth of new opportunities for the talent working on our books.”