Top 50 Newspaper Comic Strips

35-31: A spirit lives upstairs over the alley
33

Gasoline Alley

1956-1986Writer/ArtistDick MooresTribune Content Agency

Πώς είναι, άραγε, να αναλαμβάνει κάποιος να συνεχίσει ένα από τα κορυφαία και πιο επιτυχημένα comic strips όλων των εποχών; Πόσο τεράστιο να είναι το βάρος της επιτυχίας που έχει προηγηθεί; Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για κάποιον που αναλαμβάνει να συνεχίσει το έργο του Frank King στο GASOLINE ALLEY και να αναλάβει χαρακτήρες με τους οποίους το αναγνωστικό κοινό έχει ζήσει για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες.

Η ιστορία είναι γνωστή. Ο Walt έχει βρει τον Skeezix στο κατώφλι του και τον έχει κάνει μέλος της οικογένειας του. Από τότε, όμως, μέχρι να αναλάβει ο Dick Moores, έχουν περάσει σχεδόν 40 χρόνια. Με τους χαρακτήρες στο strip να μεγαλώνουν κανονικά (αντίθετα με άλλα strips, όπου τα παιδιά μένουν πάντα παιδιά), ο Skeezix έχει υπηρετήσει στο Δεύτερο Παγκόσμιο έχει παντρευτεί και έχει παιδί. Είναι πλέον μεγαλύτερος από τον Walt όταν τον είχαμε γνωρίσει, με τον τελευταίο να έχει παντρευτεί και να έχει και άλλα παιδιά..

Ο Dick Moores μόνο ουρανοκατέβατος δεν ήταν. Με προϋπηρεσία από το DICK TRACY ώς τη Disney, εργάστηκε αρχικά ως βοηθός του Frank King και μετά την συνταξιοδότηση του King, ανέλαβε το strip. Και δεν ήταν απλά ένας άξιος συνεχιστής, αλλά κατάφερε να δώσει νέα πνοή σε ένα από τα κορυφαία comic strip όλων των εποχών. Ουσιαστικά, ο Moores συνέχισε στα ίδια μονοπάτια που είχε χαράξει ο προκάτοχός του, αλλά ταυτόχρονα είδε και νέες προοπτικές. Κρατώντας το ύφος και τον τόνο που χαρακτήριζαν το strip, αλλά με το ελαφρώς πιο “πλαστικό” καρτουνίστικο artwork του, τις φιγούρες των χαρακτήρες μεγαλύτερες από αυτές που έδινε ο King και τα πιο φορτωμένα backgrounds, κατάφερε ταυτόχρονα να μείνει πιστός στο ύφος του προκατόχου του, αλλά και να διαφοροποιηθεί.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει τους ήρωές του. Διευρύνει το cast με χαρακτήρες που όχι μόνο φαίνονται αλλά και “ακούγονται” διαφορετικοί, χωρίς να μένουν κολλημένοι σε ένα μόνο χαρακτηριστικό. Γενικά, ο Moores παρά τις εντυπωσιακές του ικανότητες στο να πλάθει εξαιρετικές εικόνες και υπέροχους ευκολομνημόνευτος χαρακτήρες (ανεξαρτήτως φύλου), επιμένει περισσότερο στο να τους αναπτύσσει σε βάθος και να τους δίνει τη δική τους φωνή.

Το γνωστό διακριτικό χιούμορ του strip, οι υπέροχοι και εκφραστικοί χαρακτήρες και ο τρόπος με τον οποίο αποτυπώνει την κοινωνία που αλλάζει, είναι τα στοιχεία που κάνουν το GASOLINE ALLEY του Dick Moores όχι απλά άξιο να σταθεί δίπλα σε ότι έχει προηγηθεί, αλλά και ένα από τα κορυφαία newspaper strips όλων των εποχών.

#35 #34 #33 #32 #31